New York city

Nu har det hänt mycket sen sist, jul och en mycket händelserik resa in till New York, så tänkt dela upp det i två inlägg ;)
Detta blir då som det står där uppe, om NY !!
 
I lördags kl. 9:45 gick tåget in till NY city, fick byta i Newark, men det var bara följa strömmen så kom man på rätt tåg, alla skulle till NY !!
Sen blev jag lite lost när jag steg ur stationen, började gå åt fel hål, så fick gå tillbaka o hitta en karta.
Men med lite hjälp från Linnea, hittade jag henne ;)
Nea började visa NY, små mysiga julmarkander och annat intressant och mindre intressant :p
Vi gick också in i "Public Library", NY coolaste bibliotek, ser verkligen ut som ett museum , sjukt coolt :)
Sen vågar jag knappt berätta vart vi åkte..
bilden under ger er nog svaret ;) 
Ja, vi åkte till IKEA i Brooklyn och åt köttbullar och jag drack min första julmust !!
Vi gick runt lite och kollade och sen tog vi tunnelbanan tillbaka till Manhattan.
Då tog vi en sväng förbi Linneas kompisar i Svenskakyrkan och sen stod Central Park på tur :)
Var fint där, med alla häst och vagnar, skridskorinken och när jag kände igen platser från många filmer, var det ännu roligare :D 
 
Sen tog vi tåget hem till Linnea och ja man kan ju säga att våra familjer och hus är VÄLDIGT olika!!!
Min familj är stor, hörs mycket och bor i ett ganska litet o kompakt hus.
Linneas familj är liten, men bor i ett stort o tyst hus.
Fick en liten chock när jag kom in i huset, det var rent, högt i tak och väldigt tyst!!
Efter att nästan enbart ätit på plasttallrikar o  med plastbestik i en månad, var det lite konstigt att det klingade när man åt med vanligt porslin ;) 
Som man kan sammanfatta det, våra familjer är nog så olika som det går att vara, men en sak verkar de ha gemensamt, och det är att de verkar vara två bra familjer :)
Jag trivs jätte bra i min familj och hoppas Nea kommer göra det också!
 
Vi slappade mest när vi kommit hem till henne o dagen efter gjorde vi inte så mycket heller.
Jag åkte hem vid  16 tiden och innan det åkte/gick vi runt i områderna och kollade på alla gigantiska hus, snacka om överklass område, vissa hus var verkligen enorma...
 
Sen var det dax att åka hem, tåget till NY city gick bra, även promenaden till Pennstation även om jag inte direkt var ensam, det var mycket folk.
När jag kom in på stationen var jag inte direkt ensam där heller, tänk er typ när SJ ställer in tågen, fast i NY, var ganska mycket kaos, och jag som är van vid Juneporten, lite mindre..
I alla fall fick jag reda på vilket tåg jag skulle ta och köpte biljett, sen var det bara och vänta och se vart tåget skulle gå ifrån.
När de hade bestämt och det kom upp på skylten, sprang nästan hela stationen åt det hållet, wow, då kände man sig inte så stor..
Kom på ett tåg och hon bredvid mig frågade om tåget gick till Trenton och jag frågade om det gick till Newark, ingen av oss var säkra, men när andra stationen var Newark, visste vi att båda hade kommit på rätt tåg :)
 
Då kom nästa utmaning, komma på nästa tåg hem, efter att ha frågat lite folk och lite springade kom jag på rätt tåg, men när jag väl satt på tåget så kom jag på att alla tåg inte stannar i Fanwood, så jag satt och var nervös hela vägen och när tåget väl stannar i Fanwood, vad tror ni händer, jo dörren öppnas inte o lilla jag hinner inte springa till nästa, så jag fick snällt åka med till nästa station...
Var inte så glad då, jag hade rest i nästan 4 timmar och ville bara hem, men som tur var, var inte nästa station så långt bort, så efter ca 30 minuters promenad steg jag äntligen innanför dörren!!!
 


Kommentarer
svealinnea

vad var det ointressantaste vs det bästa under guidningen? haha bara undrar :) sen roligt att läsa detta inlägg, jag har väntat på att höra din version. vi hörs o hoppas du håller dig frisk

2012-12-26 @ 04:10:14


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Livet i New Jersey.blogg.se

Hej! I denna bloggen kommer det att handla om mitt lilla äventyr i Australien :) Häng med om ni vill !

RSS 2.0