Turist söndag

Ja idag var det NY som stod på schemat o Linnea hade mycket bokat, så hade inte så mycket att säga till om :p
Började med MET-museumet, ja hon lyckades få dit mig, och det var helt okej, 3 av 5 solar!!
Det innehöll all möjlig konst och konstigheter och svåraste uppgiften var att ta sig ut..
Men efter lite kartläsning och 20 minuter, var vi ute i kylan igen. 
Även om det stod minst en person från personalen i varje rum, frågade vi ingen vart utgången var, varför gjorde vi inte det ?! Jaja, vi tog oss ut ..
 

Sen tog vi oss till Upper East Side, den rikast och finaste delen av NY, meningen var att vi skulle spana kändisar, med solen i ögonen såg vi inte så mycket.
Passande nog var det dax för lunch, när vi var på det dyraste stället i NY, men vi hittade en mysig butik med färdiga sallader, pasta mm. Så vi köpte där o fick sitta ute och äta, inte alla som gör det nästsista dagen på året!!
Sedan stod på listan åka linbanan över till Roosevelt Island, mycket fint!

 
Efter detta trängdes vi lite med allt annat folk och senare gick vi åt var sitt håll, till var sin station och hem till våra egna delstater ;)
Som tur var öppnades dörrarna vid Fanwood idag och jag kunde glatt gå hem!!


Kommentarer
Morran

Tågmannen vågade inget annat än att öppna dörrarna denna gången.
Ser häftigt ut med linbana, nu får du samla förslag på sevärdheter tills vi kommer. Du blir då vår guide...vågar vi det?
Kul att ni är turister - snygga sådana om jag får tycka. Det får jag ju för ingen kan stoppa mig här...
En tanke som slog mig när jag tittade på bilderna - jag skulle blivit konstnär.
Gott Nytt År älskade Sandra.
Ha det så gott och många kramar från gamla morran

Svar: Har kommit på att de inte öppnar alla dörrar i Fanwood, de gör det på alla andra stationer, men inte här, men det fattade jag inte första gången..Ja kommer hunnit dett mycket när ni kommer, så kommer kunna vara eran personliga guide ;)
Haha, nej ingen kan stoppa dig, Tack :)
Ja det skulle du kunnat bli :p
Tack det samma och Massa kramar från din än så länge unga dotter ;) <3
Livet i New Jersey

2012-12-31 @ 17:37:01


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Livet i New Jersey.blogg.se

Hej! I denna bloggen kommer det att handla om mitt lilla äventyr i Australien :) Häng med om ni vill !

RSS 2.0