Ännu en helg är över...

Ja då var ännu en skön helg över, tiden går alldeles för fort!
I fredags kom Emelie hit, vi satt o snackade en massa o åt svensk choklad, mums :)
 
Igår gick vi till kyrkan, för ett av mina värdbarn skulle ta första nattvarden, som är en väldigt viktig del i den katolska tron. 
Det var min första gång i en katolska kyrka, och jag tyckte det var lite läskig. Man skulle härma prästen när han sa någon speciellt, svara på något annat, göra korstecknet, sitta på knä vid själva nattvardsläsningen osv. 
Va rädd att göra fel, så föredrar allians i Skärstad mycket mer!!!!
Men nu har vi testat det, efter kyrkan blev det lunch ute :) 
Sen åkte jag o Emelie runt lite o fixade lite saker till en spakväll.
Man fick gå runt med samma min, för det fastnade när masken stelnade, haha xD 
 
Idag gjorde vi hallon o blåbärspaj, när vi sen satt ute i solen o åt den, kändes det som Svensk sommar!!
 
Efter det gjorde jag en sak jag inte gjort på snart 5 månader!!!! 
Hmm, vad kan det då vara?!?!?
Jo det är nämligen RIDIT!!!! 
Vi åkte nämligen på turridning till ett stall, det var underbart väder men det tråkiga var att vi bara skrittade, o hästen var inte så hårig o smal. Föredrar min hårboll till häst där hemma!!!
Ingen kommer någonsin vara lika underbar som honom <3 
 
Fick i alla fall rida, kan inte förstå att det är 5 månader sen sist.. Helt sjukt!!
Nästa gång ska vi ha en egen instruktör så vi kan trava o galoppera :p 
 
Det konstiga med turridningen var att alla red utan hjälm!! Kändes väldigt konstigt, var lite kaos ibland o så red vi runt där utan hjälmar!! 
Till o med barnen red utan!!


Kommentarer
Morran

Ska jag skicka en hjälm?
Man vet aldrig vad som kan hända med dessa fyrfota djur...kanske finns en Electra eller Almondo bland dem???
Kul att du fick umgås med Emmelie, mysigt.
Ser ut som ni hade kul och mysigt med spa - även om leende fastnade på ett ställe.
Såg ut att vara fint väder och mysig omgivning, och gott att äta fixade ni också.
Puss och Kram älskade "Unge"

Svar: Nej det e lugnt ;) Fixar en till nästa gång!!

Det finns det säkert ;)
Ja hade en toppen helg :D
Puss o kram Mamma <3
Livet i New Jersey

2013-04-22 @ 16:20:28
Lise-Lott

Pajen såg ju inte helt fel ut;).. Gött! Mysigt med ridtur och mys. Förstår om det inte är detsamma som hemma.. Men du slipper ju allt omkring jobb med;). Hjälmen var dock ett stort minus.. Eller rättare sagt avsaknad av den. Vad tänker de med?? Eller de kanske inte har så mycket de behöver vara rädda om;).. Ha ha!! Njut å ta hand om dig! Kram från oss alla..

Svar: Den var god :pJa det är smidigt, ja de tänkte nog inte alls!!
Tack det samma, kram
Livet i New Jersey

2013-04-22 @ 23:04:27
l <3ll <3

Men jag har ju sagt att amerikanarna inte har något att vara rädda om, för de har inget i huvudet ;) Det är därför de inte har hjälmar.
Skojar bara eller gjorde jag ;)
Vad roligt att du red,
Puss o kram en som har något att var rädd om ;) ♥♥

Svar: Du e smart du, du e inte amerikan du xD Ja det var mycket skojigt !!
Pussokram till dig med <3
Livet i New Jersey

2013-04-23 @ 20:22:33
Morran 2

Träffade Emelies mamma på Maxi i fredags och pratade på en lång stund... Ni verkar trivas riktigt bra tillsammans! Kul! Kram

Svar: Ja hon är riktigt trevlig :)
Livet i New Jersey

2013-04-28 @ 12:58:45


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Livet i New Jersey.blogg.se

Hej! I denna bloggen kommer det att handla om mitt lilla äventyr i Australien :) Häng med om ni vill !

RSS 2.0