Ett farväl med tårar i ögonen

Sen jag skrev sist har mycket hunnit hända..
Förutom att hela huset är i lådor, så har jag även fått säga hejdå till Jenny o Santi :(
Så i Söndags o igår hängde vi så mycket som möjligt.
I söndags va jag först på ett lyxigt steak house med min värdfamilj, sen på kvällen åkte jag o hämtade Santi o hennes  nya au pair, vi åkte hem till Jenny o tittade på tv med några andra au pairer. 
En trevlig kväll, men sen va vi tvugna att säga hejdå till Jenny, för hon påbörjade sin resemånad igår ! 
 
Igår (måndag) jobbade jag, men kunde hämta upp Santi under lunchen, det var flyttgubbar här som packade, men vi kunde smyga upp till mitt rum o prata lite. Barnen klarade sig själva ;)
Sen städade vi min bil, som va väääldigt smutsig, inte alla au pairer som städar sin kompis värdfamiljs bil sin sista dag i USA :p 
Men det va kul o göra det tillsammans o efteråt unnade vi oss glass !!
Vi lekte lite med mina värdbarn innan jag slutade vis 18 o Kerstin kom o hämtade oss.
Vi åkte till target o lämnade lite saker som inte Santi fick plats med hem. 
 
Sen beställde vi pizza o åkte till en park o åt, haha alla andra motionerade, o där satt vi och åt pizza, pratade o lyssnade på Big time rush :p 
Vi blev väldigt mätta, men vi åkte ändå för att äta frozen yoghurt efteråt, va ju ändå sista kvällen tillsammans.  Vi fick sen vänta på en kompis som fortfarande jobbade, så satt på bankens parkering i bilen o väntade, haha xD
Men hon slutade aldrig, så vi fick åka till henne vid 22, för vi skulle på bio vid 22.45.
Det blev där ett utdraget o ledsamt farväl mellan dem...
 
När de va färdiga åkte jag o Santi till bion för att se Percy Jackson, klockan 22.45 en måndag kväll, kan jag säga att det inte va så många där. vi o 3 till :p
 
Filmen va bra, men när den va över visste vi att det va dax att säga hejdå...
Körde hem henne o hoppade ur bilen för att säga hejdå, o det var först då jag förstod att det va på riktigt, hon skulle verkligen åka hem ! 
Visst vi har inte känt varandra så länge, sen februari, men vi har träffats nästan varje dag sen dess !! 
Så visst kom det några tårar när jag sen körde själv hem !
 
Idag va jag tvungen att gå upp klockan 8, så har typ sovit 10 timmar på 2 nätter, så va ganska trött, också pga. allt som hänt  ! 
Att säga hejdå är tungt, när jag åkte hit, visst jag att ni skulle vara kvar när jag kom hem, men nu vet man inte när man kommer se dessa underbara tjejer igen.. 
Vi käkade i alla fall frukost på "ihop", sen spenderade vi resten av dagen i tjejen rum, för de packade allt annat o det regnade ute..
Fanns ju inte så mycket att göra, så blev en lååång dag, men när jag äntligen skulle lägga lillkillen, höll de på att busa runt o hålla på.
Jag ville bara sätta mig ner o gråta !! Va trött o ledsen, men tillsist la de sig o jag kunde stänga in mig o släppa ut alla mina känslor ! 
 
 
 
 


Kommentarer
Morran

Fortsätter mitt "rediga" snack! Började på Neas blogg härom dagen...
Som du märker är det inte alltid "det självklara" som är rätt!
Man kan ha känt och umgåtts med en person i många år, men det klickar inte på samma sätt som med en som man känt kortare tid.
Tid, plats, inställning och personligheter spelar in. Var glad över tiden ni haft tillsammans och göm den i minnet. Sörja och sakna är en del av att ha vänner man tycker om.
Med er förmåga att hitta på tokiga saker är jag inte orolig för att ni inte kommer att ses igen, även om det kan ta tid.
Santi mfl har väl inte sett Sverige, Peter behöver nog extra hjälp - avbytare någon gång...eller vad tror du??
Tur att det händer lite runt dig nu men flytt och besök mm så du inte går i den vanliga lunken då hade det märkts mer och saknaden märkts mer.
Var rädd om dina vänner, jag har en som ibland kommenterar din blogg som betyder väldigt mycket för mig. Hon ser efter och tar hand om mig - Det är underbart med en sådan vän.
Älskar dig min "unge", var rädd om dig. Du är underbar och det är skönt att se ditt härliga leende på korten. Saknar dig sååå mycket. Kram

Svar: Haha, ja läste din kommentar där :p Ja, för även om vi inte kännt varandra så länge, känns det som vi verkligen klickade !
Haha, nej de har inte varit i Sverige, o det hade varit något att se, dem i ladugården ;)
Det är väldigt skönt att vi ska flytta ja !!! o att Lollo o Elin kommer snart :)
Haha, Kicki e bra hon :p
Saknar dig med <3 massa kramar till världens bästa mamma !!
Livet i New Jersey

2013-08-14 @ 12:00:26
Lise-Lott

Visst är avsked tuffa. MEN tänk om du inte haft dem.. Hemska tanke. Då hade din vardag mm varit helt annorlunda i Det Stora Landet där borta;). Ni har delat så oändligt mycket på kort tid, å det är då man känner vem som betyder något för en. Håller för en gångs skull med ovanstående talare i det hon skriver;). Vänner finns överallt, där man minst anar ibland dessutom. Tur att ni flyttar snart då. Du får annat att tänka på å upptäcka runt omkring dig. Göm alla glada minnen i hjärta, själ och i bilder... Ni kommer hålla kontakten och ses säkert snart. Plats finns det ju gott om hos er annars. Ha det riktigt gott och stooooor tröstekram från mig...

Svar: Ja om jag inte hade haft dem hade det varit sjukt tråkigt !
Haha, tur du o hon tycker samma för en gångs skull :p
Tack !! En stor kram skickar jag tillbaka <3
Livet i New Jersey

2013-08-15 @ 13:52:50


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Livet i New Jersey.blogg.se

Hej! I denna bloggen kommer det att handla om mitt lilla äventyr i Australien :) Häng med om ni vill !

RSS 2.0