Livet i NC

Hur vet man att man är i USA ? 
Jo det är när man åker till banken och frågar efter bankomaten, och de bara har drive thru bankomat !!
Haha, I New Jersey hade de både bil och vanlig bankomat, men här jag var jag på två banker, o båda hade bara bil bankomat !! 
Men då fick jag testa på att sätta in pengar på det sättet, men bli ju så stressad när en bil väntar bakom ! 
 
Trodde inte det skulle vara så mycket varmare här än i Jersey, men har ändrat mig !!
Det är varmare, denna veckan ska det aldrig vara under 30 grader på dagen, o i NJ skulle det vara runt 25, så vi får svettas vidare här borta :p 
 
Gick på en promenad igår, och såg några hästar, sååå fina, och kände mig nästan som hemma. Med hästlukt, skog och ladugårdar. Men när jag kom ut på den stora vägen och såg alla stora nya hus, kändes det inte som Flättinge längre xD
 
Skolan har börjat och börjar komma in i rutinerna, upp 5.50, hänga med den minsta till bussen. De andra får jag inte hänga med... Skämigt att ha med sig au pairen till buss stoppet ;) 
Ledig till 14 då jag möter den minsta, vi gör lite läxor, leker eller kollar på tv, efter det är det mat  och tid att göra färdigt läxorna. Mer lek och sen är det läggdax och ledig lite innan 21 ! 
 
Bilder från promenaden igår :
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Livet i New Jersey.blogg.se

Hej! I denna bloggen kommer det att handla om mitt lilla äventyr i Australien :) Häng med om ni vill !

RSS 2.0