En något misslyckad dag..

Som rubriken säger, en något misslyckad dag idag..
Åkte hemifrån vid 9.40 för att säkert hinna till Elizabeth till 11, för engelska testet!
För det första var staden jätte jobbig att köra i, massa vägarbeten, svårt att hitta parkering osv.
Tillsist hittade jag en parkering, men man kunde bara betala med 25 centare, så hade bara pengar till 2 timmar.
Men höll tummarna att jag skulle hinna..
 
Testet började med en liten interjuv, sen uppsats på 30 min, 75 grammatik frågor och läsförståelse på en dator.
Fick 59 på grammatiken, tänkte först aha, 59 av 75 ganska bra för att vara mig på grammatik. Kolla själva, jag kan knappt skriva korrekt svenska, hur bra är det då på engelska :o 
Men efter en stund kom jag på att det var i procent!! Haha, precis hälften rätt, då var det inte lika bra längre..
Fick därimot 97 på läsförståelsen, så fick det bekräftat , bättre på att förstå än prata o skriva och definitivt  grammatik!!
 
Jaja, det roliga är att efter alla prov så får jag veta att de bara har kurser i Elizabeth ( längst ifrån mig), eftersom de flesta kurserna redan har börjat. Jaha, det var ju skojigt, men efter det får jag redan på att de bara har kursen jag skulle gå tisdag o torsdag, 8-11 eller 18-22, hmm, inga av de tiderna kan jag, tisdagar o torsdagar jobbar jag som mest..
Så gjorde allt i onödan, för finns inget jag kan gå nu! 
 
Jippi, mycket glad går jag till bilen, och vet att min tid gick ut för typ 40 minuter sedan och ber att jag inte har fått någon böter, men varför skulle någon vara snällt mot mig idag?! 
När jag kommer fram ligger denna så fint och väntar på mig
Som tur bara 39 dollar, vilket är typ 280 kr.
 
Lite små arg börjar jag köra hem..
När jag kommer hem berätta jag för mina värdföreldrar vad som hänt, och att jag behöver hjälp med hur jag ska betala den. Som tur tar de det bra, de ska tillomed betala den åt mig :D
 
När jag senare tar in posten låg det där 3 brev till mig, 2 från skolan, vilket jag inte blir så glad för, men det tredje kom från Lollo :)
Blev jätte glad, ett fint brev och dessa fina bilderna, hoppas ni bjuder på det :p
Måste bara erkänna, snyggare tjejer får man leta efter, sånna kanonbilder ;) Haha xD
Detta brevet hade en sådan perfekt dag att dyka upp på!
Hade också gått runt och undrat vad jag skulle ha för bild i en ram jag fick i julklapp.
Denna bilden passade perfekt, dock fick du inte plats Nea ;) 
Så nästa gång jag har en dålig dag, vet jag vad jag ska kolla på!!
 
Nu ska jag städa lite, om jag orkar, Nea kommer om en stund och vill ju inte skrämma bort henne med hur stökigt det är här ;)


Kommentarer
Morran

Vilka godingar och vilka miner!!!
Förstår att du blir glad av att titta på korten.
Vilka värd föräldrar du har, snälla och omtänksamma. Där har du tur i alla fall. Sen är väl inte 59 hälften av 100? Men förstår hur du tänker.
Synd att det inte lyckades med kursen. Dyker säkert upp något annat, ska du se.
Jag är imponerad av hur du vågar och hur du löser saker.
Hoppas du och Nea haft en skön och rolig helg med många goa skratt. Många kramar

2013-02-02 @ 15:20:37
Morran

Vilka godingar och vilka miner!!!
Förstår att du blir glad av att titta på korten.
Vilka värd föräldrar du har, snälla och omtänksamma. Där har du tur i alla fall. Sen är väl inte 59 hälften av 100? Men förstår hur du tänker.
Synd att det inte lyckades med kursen. Dyker säkert upp något annat, ska du se.
Jag är imponerad av hur du vågar och hur du löser saker.
Hoppas du och Nea haft en skön och rolig helg med många goa skratt. Många kramar

Svar: Ja vi har fått in väldigt fina miner ;) Ja de är toppen!! Tack så mycket, ja vi har haft en lugn o skön helg. Massa kramar <3
Livet i New Jersey

2013-02-02 @ 15:20:38
Lollan

Oj, va brevet kom fram snabbt denna gången! ;) Hoppas du gillade det! Haha! Älskar bara dem korten asså! :D Vilken dag du hade där... Men man måste ju ha sämre dar ibland, för att kunna njuta ännu mer av dem bättre eller va man säger! Haha! ;) Kramisar!

Svar: Ja det gick riktigt fort :) Det var jätte skoj, haha, ja de e fina, det har du rätt i!!Kramar
Livet i New Jersey

2013-02-02 @ 15:33:43
Skottland

Haha love it althoiugh last time I checked 59% is not half, 50% is half so I'd say you still did fairly good :) and 97% is awesome! Love those pics perhaps not the one from Hastings but the others are great! Love the frame btw

Svar: Haha, jaja, tack !Ja de e fina :)
Livet i New Jersey

2013-02-02 @ 17:30:27
URL: http://livinginthesilvercity.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Livet i New Jersey.blogg.se

Hej! I denna bloggen kommer det att handla om mitt lilla äventyr i Australien :) Häng med om ni vill !

RSS 2.0