Snöstorm

Eller, ja man kan än så länge inte kalla det snöstorm, men det har snöat/haglat/regnat hela dagen, och är nu vitt överallt.
Det var köer till bensinstationerna och tomt på t.ex. mjölk och bröd i matbutikerna, alla är rädda eftersom Sandy slog hårt här!
Skolorna hade halvdag, pgd. snöstormen, så jag gav mig ut vid 12 för att först hämta på high school, kan beskriva det med ordet kaos!!
Brukar vara krångligt att hämta där, 16 åringar som kör som de vill och alla som gå på vägen osv. 
Men idag var det kö till skolan, i skolan och hem!! Tog mig typ 5 minuter till skolan, men 15 från ena sidan till andra sidan skolan! 
När jag väl kom därifrån och till nästa ställe, var det ett par frusna barn som väntade!
 
Man kan som jag sa innan, inte kalla detta storm, än...
Men de har inga vinterdäck här, så man är fast i huset, därför man tar detta snöfall på sånt allvar..
När jag körde idag, körde jag jätte försiktigt, och när bilen slirade när jag skulle gasa vid stoppet, fattar jag hur dåliga däck de har här.
Detta var i morse
Bilderna under var vid 17 tiden.


Det syns dock inte på bilderna att det faktiskt snöar ;)


Kommentarer
"sommargästen" Helena

Hej Sandra!
Hoppas att snöstormen inte blir värre där du bor.
Och du får väl ta ett snack med familjen om "Safety first" om det där med sommardäck.
Det är trevligt att läsa dina kåserier. Du skriver så "bildlikt och talande" och tar också så bra bilder. Fräna boots förresten!
Hur går det med engelskan? Kan tänka mig mer och mer flytande nu när du måste tala det varje dag.
Här snöar det också och jag är lite orolig för morgondagen när vi ska åka bil till Norrköpings flygplats. Det fåååår bara inte hända något för vi flyger till Teneriffa och stannar i Puerto de la Cruz i Orotava-dalen (norvästra delen) i 4 veckor.
Ska bli skönt att möta våren där.
Ha det så bra Sandra.
Hälsningar från mig och Harald.

Svar: Hej!Den var inte farlig alls, det är inga som har vinterdäck här, så inte bara min familj ;)
Tack så mycket! Engelskan är helt okej, och borde ju bli bättre o bättre.
Ååå, det låter ju för skönt, hoppas inte det krånglar! Hoppas ni får det bra!
Tack det samma
Livet i New Jersey

2013-02-09 @ 11:14:10
Morran 2

Va rädd om dig!! Kram

2013-02-09 @ 18:02:52


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Livet i New Jersey.blogg.se

Hej! I denna bloggen kommer det att handla om mitt lilla äventyr i Australien :) Häng med om ni vill !

RSS 2.0