Jag tar livet med en klackspark

"Tar livet med en klackspark"
Jag tror det beskriver mig ganska bra, ibland gör jag nog det lite väl mycket..
Men jag kom hit och efter en månad lever jag fortfarande, även om jag inte tagit tag i så mycket, har inte direkt några kompisar och traglar fortfarande med engelskan..
 
Okej, jag ska väl medge att jag varit lat sen jag kom hit, inte tagit tag i saker osv.
Men nu ska det bli nya tag, det är ju nytt år, och årets nyårslöfte är att ta tag och våga nya saker.
Har kommit på att tiden bara rinnner iväg och jag måste verkligen njuta av mitt år härborta!!
 
Jag redan har haft lite hemlängtan och vissa nätter kramar jag min gosehund extra mycket och han har även fått torka endel tårar, men man måste ofta falla för att kunna växa!
Men jag vill inte åka hem!
Så känner att det är på tiden att börja ta tag livet härborta, så skickat mail/sms till au pairer och mailat min counsler, det är väl en bra början?!
Sen var det lite tråkigt att den ända som svarade var sjuk..
 
Okej, nu har jag klagat nog, det är också ett nyårslöft, "klaga mindre", hatar när folk klagar, så varför ska jag själv göra det?? 
 
Idag började skolan igen, skönt att vardagen är tillbaka, så idag har jag mest sysslat med tvättning och städning, men även hunnit med lite skoj i parken :)
Igår började jag och lillkillen bygga detta, vi får se imorgon om det blir som på bilderna, är första gången jag bygger något sånt här, men det är skoj!!


Kommentarer
Morran

Här får nog kommentaren komma på mailen!!!
Kram

2013-01-03 @ 09:41:47


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Livet i New Jersey.blogg.se

Hej! I denna bloggen kommer det att handla om mitt lilla äventyr i Australien :) Häng med om ni vill !

RSS 2.0