Helgen i Jersey

I fredags var vi tvungna att lämna huset vid 16, så åkte med Santi o Kerstin till ett Tyskt café i Hoboken :)
Det va långt att åka bara för fika, men det va mysigt, o sen gick vi runt o kollade på utsikten över New York ! 
Men var 40 GRADER ute idag, så svettiga satte vi oss i bilen hem, o tackade för ac !!
Efter våran lilla trip, hade vi en mysig filmkväll hos Santi, runt 23 åkte Kerstin hem o Santi somnade, men jag va inte trött. Så tittade vidare, försökte somna, började titta på något annat osv. 
Somnade äntligen runt 4...
 
I lördags hade vi tänkt åka o gå över Brooklyn bridge, men vädret va inte så bra, vi åkte i stället till Jersey garden outlet !
Köpte massa saker, kjol, t-shirt, linnen, joggingskor mm. Allt under 700 kr, älskar rea :D
Haha, måste berätta om något roligt som hände när vi va där..
Jag stod i provhytten på HM, när jag nästan va färdig, blev det helt svart, ljuset kom snabbt tillbaka, men gick igen.. Så vi var tvungna att lämna provrummet.
När jag kommer ut i affären ser vi att allt är nedsläkt o några affärer till o med hade stängt !
Då hörde vi åskan !! Det åskade sjukt mycket att vi hörde det in o strömmen gick !!
 
Men efter 10 minuter kom strömmen tillbaka o vi kunde betala o lämna o åka hem. 
Det hade då slutat regna, men det va sjukt blött o himlen va svart :o 
 
Igår såg vi grown ups 2 på bio, den va helt okej, efter det åkte vi till Morristown, en stad ca 30 minuter bort. Där har de fattys= gigantiska mackor !!
Gott, men svårt att äta ;) 
O på toan hade de denna tavlan..
Amerikanskt tänkande :p 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Livet i New Jersey.blogg.se

Hej! I denna bloggen kommer det att handla om mitt lilla äventyr i Australien :) Häng med om ni vill !

RSS 2.0