sista kvällen ^^

Imorgon kommer Santis nya au pair, så idag va sista kvällen med bara "gamla" au pairer !!
Efter jobbet hämtade hon upp mig o vi åkte sen o hämtade Kerstin o körde sen mot Erikas gigantiska hus :)
Där färgade vi håret på Erika o kollade på film, en vanlig kväll, som inte kommer vara vanlig länge till..
Fick även reda på att Kerstins nya au pair är svensk, vilken timing att hon kommer i september o jag åker i augusti :p
Men men gör mig inget, tycker det bara är kul med internationella kompisar. Idag va det en som tyckte svenska o tyska va ganska likt, vi som pratar de, höll inte med !! 
 
Idag pratade min värdfamilj om den nye Engelska prinsen, o frågade om vårat kungahus. Jag sa att vi hade kung, drottning, prins o prinsessa osv. 
Ett av barnen frågade då vad de hette.. Jag svarade kungen heter.... vänta nu va heter han... ee.. Ja just det Carl Gustaf ( vilket lät väldigt roligt på engelska ) 
Så måste erkänna att det va lite svårt att komma ihåg alla namn xD
Men de va ändå imponerade !!  


Kommentarer
Morran

Behövs en Hänt Extra kanske??? Lise-Lott har nog några på lager....om de inte är utslitna!!!
Det är inte lätt med namn - framför allt när det är några man inte har större intresse av.
Hoppas sista kvällen med gänget var så go som du hoppats. Det är spännande med olika nationaliteter och där har du verkligen en bredd i vännerna du umgåtts med där borta.
Lycka till med de nya "vännerna" och så kul.
Kramar

Svar: Haha, antar att hon har läst dem för mycket, så de är nog utslitna :pJa den va rolig,
Tack så mycket, kramar
Livet i New Jersey

2013-07-25 @ 07:39:36
Lise-Lott

Morr!!! Låtsas som jag inte läste det där;). Alltid trevligt med lite tjejkväll.. Förstår om de kommer att sakna dig när du flyttar sen..;). Hur går det med husförsäljningen då?? Väntar med spänning... Här är det fullrulle. Vi var å " bada" med Lowe igår. Typ 30 grader i luften å 22 i vattnet. Picknick, trevligt sällskap mm. Kompisens unge ÄLSKAR att bada. Lowe skriker som en galning. Alla på badet tittade å skrattade. Så fort vi kom nära vattnet tjöt han som en gris. Bara att ge upp;(. Lycklig satte han sig i en stenhög istället.. Vilken unge man har fått då;). Men men vi njöt i övrigt. De andra fick sig ju ett gott skratt. I morgon ska vi till Ikea å shoppa. Alltid trevligt. Nu njuter vi av ostbricka mm. Dan har ju semester... Njuta!! Må väl å var glad för att du slipper Hänt Extra;).. Puss!!

Svar: Haha, det går bra, tror jag :pSkriver i veckan hur det ligger till !!

Låter för fint, synd att han inte ville bada.. Förstår attt folket kollade ;)
Livet i New Jersey

2013-07-25 @ 22:17:34
Svealinnea

Haha ja man blir ganska glömsk ;) jag tkr alltid de låter så töntigt att säga att vi har kung o drottning o allt. Fördrar att säga the royalfamily, låter mindre som en sagobok liksom... Haha

Svar: Haha, fast de va imponerade av våran sagofamilj :p
Livet i New Jersey

2013-07-26 @ 04:32:54


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Livet i New Jersey.blogg.se

Hej! I denna bloggen kommer det att handla om mitt lilla äventyr i Australien :) Häng med om ni vill !

RSS 2.0