Long Island helgen :)

I fredags åkte jag då till Long Island, nästan 2 h tågresa o 1 timmes väntan på bussen o 20 minutes busstur, sen va jag där :p
Åkte för första gången i en gul skolbuss, finare utifrån än innefrån.. 
 
När vi kom dit fick vi papper, rumsnycklen o kvällsmat, sen började lektionen. Mest info om vad vi skulle lära oss o sen fick vi gå vid 20. Gick till rummet, man delade två o två, delade med en annan svensk.
Va trött, så vi gick o la oss tidigt..
 
Lördag:
Gick upp runt 8, hade varit en storm under natten (regn o lite blåst) så strömmen hade gått..
Så när lektionen började vid 9:e  hade vi ingen strömm, så kunde inte använda power point o inte spela musik via högtalarna. Men ac verkade funka endå, för det va fortfarande väldigt kallt..
Runt 11 tiden kom i alla fall strömmen tillbaka o vi fortsatte lektionen på vanligt vis. 
Han pratade om t.ex. blues, spelade någon låt, pratade om jazz, spelade någon låt osv. Vi gjorde några små uppgifter o kollade på några fakta filmer.. 
Så det blev lite långtråkigt, hade lunch break o efter kvällsmaten kollade vi på filmen This is it.
 
Söndag:
Lektionerna började vid 9:e idag med, o vi snackade om jazz o rock and roll tills lunch o efter lunchen delades vi upp i fyra lag. Han ställde frågor o pinsamt nog va det många frågor ingen kunde svara på...
vid 2 tiden fick vi våra papper om att vi klarat kursen (som va sååå svår ) o tog bussen o tåget hem!
 
Va hemma ca en timme innan Santi hämtade mig o vi åkte o mötte några andra au pairer på Colorado Cafe. Ett line dance ställe, med country musik o allt. Har varit där innan, men dansade inte då, igår dansade jag, o det var kul, men riktigt svårt :p
 


Kommentarer
Lise-Lott

Country?? Nää nu tror jag;). Du har väl det i blodet.. Ha ha!! Linedans verkar kul och ger nog upphov till många skratt. Förstår att kursen vart svår. Jazz?? Har du blivit galen??
Själv är vi nu hemma. Efter en vecka på landet med allt vad det innebär. Som vanligt handlade jag massor. Måste ju passa på.. Vi har ju inte sånt här i storstan;). Fullastade kom vi iallafall hem. Roligt att åka bort, men alltid skönt att komma hem. Nu ska vi till Slottsskogen å ha picknick mm. Måste rasta av Lowe lite;). Det finns en bra hundrastgård där.. Ha ha!! Njuter av sommarvädret och allt vad det innebär. Må väl och sköt om dig!! Puzzzzz

Svar: Haha, det e endå ganska skön musikstil ;)
Det va inte jag som valde vad gan skulle prata om..
Skönt, hoppas ni hade det bra där !! Haha, stackars Lowe..
Tack det samma! Puss
Livet i New Jersey

2013-06-11 @ 10:14:08
Morran

Nu är jag klar med kursen, fick godkänt och har klarat mina 7,5 högskole poäng. Det ska firas med lunch! Kycklinggryta a´la Liselott.
Skönt att du också är klar och att du fick dansa av dig stilla sittandet.
Var rumskompisen trevlig?
Kramar

Svar: GRATTIS :D Ja det e skönt, hon va helt ok trevlig :p Kramar
Livet i New Jersey

2013-06-11 @ 12:13:58


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Livet i New Jersey.blogg.se

Hej! I denna bloggen kommer det att handla om mitt lilla äventyr i Australien :) Häng med om ni vill !

RSS 2.0