Helgen i New York!

Ja då ska ni få lite uppdatering på vad jag har haft för mig de senaste dagarna :p
 
I lördags ringde klockan runt halv 8, för att åka in till NY för att se St. patricks paraden, mötte där inne Nea och senare även Emelie och några kompisar till henne.
Paraden var inte så bra som jag hade tänkt mig, det var mycket folk o det var mesta gamla gubbar i kilt, ungdomar som spelar trummor och helt random folk i paraden.
Vi stod o tittade en stund, men sen tröttnaden vi, det regnade/snöade o va kallt, så vi åt lunch o sen åkte vi hem.

 
Denna "högtiden" känns mest som den finns för att få ett tillfälle att dricka mer, folk var redan fulla på tåget in vid 9!! Det var fulla ungdomar överallt :o 
Så var väldigt skönt att sätta sig på tåget till Pelham, jag skulle nämligen spendera resten av helgen hos Emelie, som jag träffade för några veckor sedan!! 
Vi åkte hem till henne, o hon bodde i ett gammalt gulligt hus, vi tog det lugnt o tittade på film o åkte o åt frozen yoghurt, mums :)
 
När jag vaknade på söndagen sen, kände jag mig lite små hängig, men vi gjorde oss i ordning och åkte in till New York, för att gå till Hillsong church :)
Det fanns två adresser, så vi fick gå runt LÄNGE i kylan innan vi hittade det, när vi kom dit var det väldigt coolt!
Det var typ som en teater sal, fullt med folk, och det kändes lite som samligarna på GF, mycket sång och glädje :)
Så det var väldigt trevligt, men kände att febern började komma, så var lite i min egna värld..
 
 
Efter detta tog vi en fika och sen åkte vi hem, väl hemma var jag helt slut!
Så bytte om till myskläder och gjorde varm mjölk med honung, sen spenderade jag hela kvällen i sängen, orkade precis logga in på datorn och skriva förra inlägget..
 
Idag mår jag bättre, men fortfarade sjuk o låter som en groda när jag pratar enligt min värdmamma. Legat i sängen mellan körningarna och det var jobbigt nog att åka till gymmet för att ta en dusch!!
Hoppas jag mår bättre imorgon efter typ 10 koppar varm mjölk o houng de två senaste dagarna :p 


Kommentarer
Morran

Ross dress for less, känns det igen. Fick tips från kollega om en kul butik, finns i Orlando ialla fall. Återkommer med mer förslag.
Var rädd om dig. Kram

Svar: Det känner jag inte igen, men vad gött att du fått lite tips om Orlando!! Tack det samma :) Kram
Livet i New Jersey

2013-03-19 @ 08:49:00
Stina

Fy för att var sjuk :/ krya på dig. Vad coolt att du varit i hillson church :) Kännde du igen några av låtarna? mycket folk där eller? Hur är vädret i USA nu då? Börjar våren nalkas än eller? här i sverige känns det som att vi alldrig kommer att få vår :/ är rätt så less på vintern nu. Kram

Svar: Tack, jag kände bara igen en låt :pDet var VÄLDIGT mycket folk, det stod folk överallt!
Ena dagen är det varmt o soligt andra dagen snöar det...
Blir inte klok på det, trodde våren skulle vara här nu :/
Kan förstå det, hoppas våren kommer både hit o till Sverige snart!!
Kram
Livet i New Jersey

2013-03-19 @ 22:17:45


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Livet i New Jersey.blogg.se

Hej! I denna bloggen kommer det att handla om mitt lilla äventyr i Australien :) Häng med om ni vill !

RSS 2.0