Från Canada till New Jersey, en lång resa !

Vi ställe klockan på 5.30 för att komma iväg vid 6 tiden, det tog lite tid att hitta rätt väg o sånt, men tillsist kom vi till gränsen o eftersom det var så tidigt var det ingen kö :)
Vi körde sen till Ben and Jerrys fabriken i Vermont :)
Fast innan vi kom dit hade vi frukost, mums!
Måste bara säga att mycket vi såg i Vermont påminde om Sverige, det var jätte likt!
Sen åkte vi vidare mot Boston, det var jättefint, det vi såg från bilen ;)
Det var väldigt svårt att hitta parkering, så när vi väl hittat en hade vi bara tid för souvenirköp..
Men Boston va endå en trevlig stad o hoppas jag har tid att åka dit igen :)
Från Boston till Darien tog det ca 4 timmar, så vi var i Darien runt 18 tiden, släppte av Nea o Emelie.
Sen körde vi lite småstressade till New Jersey, en resa på ca 2 h.
Vi skulle använda min GPS, som fick något fnatt o funkade inte.
Fick bara instruktionerna, men visste inte när vi var där..
Så vi råkade svänga fel på ett ställe, vi kom då till en skylt med " Manhattan o Queens" el svänga av där vi va, som råkade vara The Bronx :o 
Vi valde att svänga, för vi ville inte in i Manhattan. Om ni inte visste det innan, kan jag berätta att The bronx inte är ett bra ställe att vara vilse i, de skjuter mycket osv.
Så vi låste dörrarna o körde med " vi vill inte bli skjutna" o höll tummarna.
Tillsist hittade vi tillbaka o fortsatte mot New Jersey..
 
Vi hade tänkt att köra till Jenny o hämta hennes o ta den tillbaka när vi lämnat tillbaka bilen.
Men vi hann inte med det, utan åkte direkt till Newark flygplats o lämnade tillbaka bilen.
Fick sen ta tåget hem, vilket tog 2,5 h, o med bil tar det 45 min !! 
Så var hemma lite innan 23, efter 16 h resa var jag ganska trött, men har haft en toppen helg !!
 
Imorgon är det ny helg igen, har skola på lördag o söndag har jag inget planerat än.
Måste också berätta att en varmebölja har nått oss o vi har  idag haft nästan 35 grader, svettigt värre !!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Livet i New Jersey.blogg.se

Hej! I denna bloggen kommer det att handla om mitt lilla äventyr i Australien :) Häng med om ni vill !

RSS 2.0