Helgen

Igår hade jag min Niagarafalls kurs, den började kl. 10 långt upp på Manhattan, så fick ta tåget häifrån vid 7.45..
Men hade resesällskap av 4:a andra au pairer som skulle dit :)
Kursen var helt okej, lite långtråkig eftersom den höll på mellan 10-16, men det kryllade av svenskar där!!
 Började med att jag satte mig själv o sen kom det en tjej som satte sig bredvid mig o frågade om jag var från Sverige, då var hon svensk också o vi började prata. Då sitter det en kille längre fram o vänder sig om o hör att vi pratar svenska o säger att han också kommer från Sverige!
Sen har jag sån tur att Emelie också kom i min klass (fanns typ 5 olika klasser)
När vi sen presenterar oss är det två till svenskar!! 
Så av typ 25, är det 6 svenskar !! 
 
När vi slutat åkte jag, Emelie o två till till Central park, de för promenera runt där o jag för att möta Nea, vi hade bestämt att testa någon restaurang i "Hell's kitchen" området. 
Vi hamnade på ett thai ställe, mycket gott :)
 
 
Sen tog vi tunnelbanan till down town, skulle till en park på ett tak som JAG hade hittat ;)
Vi promenerade runt lite innan vi gick till parken på taket..
Då hittade vi detta..
'
Varför är ens Sverige med på detta?? Någon som vet?
 
Efter detta kom vi till parken, inklämde mellan tre höghus, ganska coolt ändå..
Avslutade sen vårat besök med glass på mc, o ser Mc flurry ut såhär i Sverige nu med?
Lång o smal iställer för kort o bred? xD
 
Idag skypade jag med familijen en stund på morgonen o sen brunch på "ihop" med 5  andra au pairer.
Efter det åkte vi till Westfield där det var en marknad med massa grejer så gick runt där ett tag.
Nu är jag hemma igen o ska kolla igen alla bilder sen min familj kom hit tills nu o bestämma vilka som jag ska skriva ut o så vidare..
 


Kommentarer
Lilla Jag

Härligt det ser ut. Sverige är med eftersom vi skickade hjälp i korekriget via FN, mest sjukförband etc.

Svar: Aha, tack :)
Livet i New Jersey

2013-05-05 @ 22:03:34
Linnea

tkr de var på tiden att du fick träffa lite svenskar :) btw så läste jag på en kompis kompis blogg att hon under matchningen pratat med en 4-barnsfamilj från Fanwood. dock var barnen mellan 13-7år ;) och hon är svensk, bloggerskan alltså. bara så du vet :P

Svar: Ja det va det nog ;)Wow, tog hon familjen???
Vad e hennes blogg namn? nu blev jag ju nyfiken :p
Livet i New Jersey

2013-05-06 @ 02:23:17
Den absolut bästa kossa!!!!

Vet faktiskt inte om de har ändrat utseendet på dem här men tror inte det :) ♥♥

Svar: Okej :) <3
Livet i New Jersey

2013-05-06 @ 20:29:44
Svealinnea

Hon hamnade i Ohio sen tyvärr... bloggen kan du få av mig :)

2013-05-07 @ 18:36:08


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Livet i New Jersey.blogg.se

Hej! I denna bloggen kommer det att handla om mitt lilla äventyr i Australien :) Häng med om ni vill !

RSS 2.0