Summering av denna helgen

I fredags hämtade jag barnen, värmde en pizza till mat, plockade iordning o sen tittade jag på Glee o Vampire diaries, på arbetstid, inte alla som kan det ;)
Åkte sen till Santi för pizza o filmkväll, hämtade Nea på stationen o hemma hos Santi var 3 andra au pairer också :) 
Sov över hos henne för hennes värdfamlij var borta, på lördagen åkte vi till Staten Island, ligger ca 30 min. från här, väl där visste vi inte riktgit vad vi skulle göra. Men hittade deras zoo, så gick dit :)
Först såg det ut som ett bra zoo, men sen när vi kom till åsnorna o fåren, hade de små hagar o såg helt depremerade ut.. tyckte så synd om dem.. Inget gräs, utan bara sand/lera att gå på, alla djuren såg så uttråkade ut, såååå annorlunda mot seaworld!
 
Vi åkte sen därifrån till New Brunswick, en stad i närheten här, som vi aldrig varit i innan, de har ett bra universitet. Vi började med lunch där, någon mycket speciell macka från en "husvagn"  , En annan au pair hade hört talas om stället innan, när vi satt ute o åt så såg vi hur himmelens färg ändrades till svart o när första dropparna kom sprnag vi till bilen, vi hann bli lite blöta, men när vi väl satt i bilen började det bara välla ner... Vi var väldigt glada att vi var i bilen då ;)
 
Vi avslutade då våran lilla road trip o åkte hem till Santi, jag o Nea bestämde oss för att baka bullar !!! :)
Inte ätit en bulle på över 5 månader.. 
De smakade såååå gott :D 
Vi tittade sen på film o hade en mysig kväll.
 
Idag hade vi en lugn morgon, hjälpte Santi att städa huset lite, innan jag o Linnea tog bilen hem till mig o sen tog en promenad.
Lagade sen lite lunch som vi åt ute i solen, sen följde jag henne till tåget, o nu e jag ensam hemma :)
 
Hann prata lite med min värdpappa innan, och det verkar som det är 100 % nu att vi ska flytta till North Carolina :D :D 
De kommer nog inte hinna att sälja huset innan vi flyttar, utan de kommer först hyra ett där nere o sen köpa ett när de sålt detta. så får se hur långt de hinner komma innan jag åker hem :p 


Kommentarer
Svealinnea

Vilken supernice helg vi hade :D såååååå underbart! tur att de snart är helg igen :) jag tackar för att trevligt sällskap.

Svar: Håller med, tack det samma :)
Livet i New Jersey

2013-05-13 @ 03:49:31
PP!

Bullarna ser lika goda ut som någon fyllt våran frys med under påsken .

2013-05-13 @ 19:37:04
Morran

Vad är det för fjäsk av PP! Tror du det blir påfyllt snart igen???Får väl se om bagerskan vågar komma hit igen.
Låter som du haft en härlig helg Sandra, mysigt.
Spännande med flytten, att se hur det går och på vilket sätt.
Många långa kramar vill jag skicka dig <3

Svar: Lite fjäsk kanske ;)Ja den var skön, ja väldigt spännande :)
Tackar, o jag skickar dem tillbaka oxå !! <3
Livet i New Jersey

2013-05-13 @ 21:37:20
Lise-Lott

Såg inte så roligt ut för vissa av djuren;(. Trist att det måste vara så. Men ni hade iallafall en trevlig helg tillsammans. Härligt att det blev flytt trots allt. Se lite nytt å uppleva en del till av USA, på samma resa;). Tur för dig. Här är det trist å grått. Regnade igår , så vi såg ut som nån försökt dränka oss när vi kom in. Men det torkar.. Det är ju bara vatten;). Idag är det tårtbak som står på agendan. Dan fyller imorgon. Han börjar bli gammal.. Ha ha!!
Sköt om dig å njut av din vardag å må väl!!

PP nya bullar blir det nog snart. Kul att det uppskattades.
Morran, får se om vi vågar oss upp. Du kanske inte blir av med oss;).. Lantluft gör ju en galen har jag hört.. Ha ha!! Puss på er.. Saknar er!!! Underbara ni!!!

Svar: Ja ska bli spännande :) Vad tråkigt, men som sagt e det ju bara vatten!!
Livet i New Jersey

2013-05-14 @ 08:38:27


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Livet i New Jersey.blogg.se

Hej! I denna bloggen kommer det att handla om mitt lilla äventyr i Australien :) Häng med om ni vill !

RSS 2.0