Helgen i New York!

Då var även denna långhelg över, gick snabbt som vanligt !!
 
Vi lämnade Carlotte bakom oss runt 18 tiden på fredagkvällen, min värdpappa körde, o jag satt bredvid och halvsov mest hela tiden :p 
Vaknade till när det va mat paus, toa paus eller den gången han råkade komma in i Washington DC och det var köer, krock och ombyggnationer..
Efter ca 45 minuter av körande runt i regnet och en hel del svordomar, kom vi ut på rätt väg o fortsatte våran färd.
 
Vi var framme i New Jersey, ( ca 20 minuter ifrån där vi bodde innan) runt 7.30.
Vi bodde hos några kompisar till familjen, va bara jag som hade sovit under bilresan, så nästan alla gick o la sig. ink jag :p 
Vid 12 tiden tog vi bilen in till NY, vi släppte av lite folk här o där. Jag, min värdpappa o äldsta sonen tog bilen till down town. 
Han hade kollat in lite musikaffärer han skulle till, medan de var där, gick jag in i någon klädaffär bredvid. 
Metall musik är inte sååååå intressant  för mig xD
Drog även in dem i en rosa smyckesbutik, de va sååå glada på mig ;) 
Vi hittade en marknad nära Washington square park, köpte mig där en ganska stor brun väska. Hade lovat mig själv att jag inte skulle köpa någon väska, men så bra gick det...
 
Vi gick runt lite i parken, det va en fin dag, men lite blåsigt. Så långbyxor och t-shirt som gällde.
 
Söndag:
Vi alla åkte in tidigt, de till comic con och jag för att möta Nea !
Gick till subway stationen hon skulle komma till, o tillsist dök hon upp :)
Vi hade frukost på en deli, inte så mysigt, men det gjorde inte så mycket.
Jag tyckte denna tiden (2 veckor) kändes längre, än de nästan 2 månaderna som vi inte sågs innan det. Nea höll inte med.. Men de va skojligt att se henne, vi gick runt i NY lite, de hade någon parad, så de hade stängt av lite vägar.. så tog oss lite extra tid att möta Emelie o hennes kompis.
 
Vi mötte dem sen på Times square, de hade fått biljetter till Mamma mia !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
De två + jag :D :D :D :D
så efter en fika sa vi hejdå till Nea (syns igen om ca 2,5 månader) o vi andra tre gick till Mamma mia :)
Den va så bra, lagom stor skillnad från filmen, och alla sjöng och dansade så bra, jättenöjd :D 
Min första ( o troligtvis sista) riktiga broadway show !!!! :D :D 
Vi shoppade sen lite o hade thaimat till middag, en mysig o rolig dag/helg. 
 
 


Kommentarer
Morran

Det ät väl bara du som kan få pappan och äldste sonen att gå in i en ,'' tjej butik",!!!
Du är för härlig :-)
Kul att det funkade med biljetter till Mamma Mia och att den var bra.
Hoppas nu du får en bra vecka, har du lite att göra rekommenderar jag efter tio på fyran. De har ett tema denna veckans som är intressant. Har sett det när jag varit hemma denna veckan med feber...
Stor varm kram

Svar: Ja det va jättekul :) Såg lite av det, o ska ju inte använda rödfärg o inte i Thailand :p
Massa kranar
Livet i New Jersey

2013-10-16 @ 17:25:31
Morran

Tjejerna här hemma tycker att jag helt plötsligt har intresserat mig för tatueringar, men det går inte att inte höra och se info om det då det finns överallt.
Det som var intressant med efter tio var att de tog upp det på olika sätt. Kanske ibland för mycket åt att inte göra det, men mycket info och viss diskussion.
Glad att du inte ska göra den i Thailand!!!
Älskar dig goa unge.

Svar: okej, jasså de pratar om det så mycke?!?Ja har INTE tänkt att göra den där ;)
Älskar dig med !!
Livet i New Jersey

2013-10-19 @ 12:00:41


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Livet i New Jersey.blogg.se

Hej! I denna bloggen kommer det att handla om mitt lilla äventyr i Australien :) Häng med om ni vill !

RSS 2.0