9/11 eller 11 september som vi säger i Sverige!

Idag är det 11 september, och det va en ledsen lillkille som jag mötte vid bussen idag.
De hade pratat om attacken i skolan och hade i uppgift att fråga en vuxen vad de gjorde dagen för 13 år sen.
min värdpappa hade varit i Newark och sett röken och allt på långt håll. 
Medan min värdmamma hade suttit på tåget in till NY, när det hände. Hon hade varit ganska nära där tornen hade stått. Och berättade hur allt stängdes av och gatorna var heltomma ! 
Det va riktigt rörande att höra hennes historia! 
 
Annars har dagen flytigt på, avslutade den med att se en konstig komedi med äldsta barnen. Jag röstade för safe haven, men då jag va enda tjejen, blev jag nedröstad.... 
 
Hade också en låååååång Skype med familjen idag, ca 4 h xD 


Kommentarer
sponk

Hej Vännen!

Hur var vardagen för dig och andra just denna lite ändå uppförstorande dag för oss i EU-land!

Det jag menar är att USA har bangat på 1000 gånger om och då är det OK!? Inte för mig men jag för står solidariteten angående 11/9!!! Det är underbart kul och roligt att se alla foton och kamratskapet du har där över! Jag och de andra hoppas få se dig efter JUL Sadris!!!Saknar dig men är glad att se att Du mår bra... Har varit inne ibland men inte alltid sänt en kommentar som du kanske har sett.

Många kramar och hälsingar från solsidan från Norrängen =)

Svar: Hej :) Den var inte så annorlunda, de pratade om det lite på tv och barnen hade pratat om det i skolan.
Ja jag förstår vad du menar !!
Saknar dig med, hur är allt med dig ?
väldigt roligt att du kommenterade :)
Massa kramar från USA
Livet i New Jersey

2013-09-16 @ 21:40:38
sponk

Bara bra vännen! Kul att se och höra att du mår bra även om du får springa och jaga små knattarna ibland =). Trevliga och sköna bilder du tar och har tagit och lättare att känna in känslan för vad du gör och upplever! En sensommar hälsning och många kramar härifrån Norr till dig i det stora landet där över!!!

Svar: Skönt o höra !! Tackar, skickar massa kramar tillbaka !
Livet i New Jersey

2013-09-21 @ 23:17:34


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Livet i New Jersey.blogg.se

Hej! I denna bloggen kommer det att handla om mitt lilla äventyr i Australien :) Häng med om ni vill !

RSS 2.0