En liten snabb uppdatering igen

De senaste dagarna har mina jobb timmar mest spenderats på att handmjölkat korna.
Denna veckan fick vi tre mjölkkor, som ska handmjölkas !
Känns ganska gammaldags, första dagen tog det oss 4,5 timmar att flytta korna 70 meter, mjölka de tre korna, flytta tillbaka, försöka få några kalvar att dricka och rensa mjölken.

Det skrev jag för en vecka sedan.

Nu har vi kommit in i det, tar 1.5 timme att mjölka och rensa mjölken. Har testat lite olika musik, för att få dem att stå stilla och slappna av. Först hade vi en lugn låt, om och om igen.
Den fungerade bra, men blev lite tjatigt. Sen testade vi lite blandad musik, fungerade sådär.
Nu är det Mozart som gäller och det fungerande väldigt bra. Även om det inte är min favorit och lite sövande när du sitter på en pall och väntar.
Vi har varsin ko, döpta efter artister. Min är Pink, för hon är okej verken bra eller dålig. Sen har vi Miley ( Cyres) för hon är the crazy one, sist har vi Taylor ( Swift) som är den snällaste.

Mina dagar består mest av att mjölka två gånger per dag, mata kalvarna, städa och vara barnvakt. Uppdateringarna kommer vara sådär, för mitt internet är dyrt. Men nu fick ni en liten uppdatering i alla fall.

Hoppas allt är bra med er,
Sandra

En snabb uppdatering

En liten snabb uppdatering om min dag,
Jag och den tyska backpackern tog med oss tre barn och åkte och badade i en liten flod. Den ligger väldigt nära huset. Vattnet var så varmt och skönt, även om det var ganska brunt o man blev nog smutsigare av att bada där. Det var berg runt omkring och hade ett litet vattenfall man kunde stå under. Så skönt, vattnet hade en perfekt temperatur!
Det har inte varit mycket vatten i floden innan. Men efter regnet som var för några dagar sedan. Har den fyllts på. Regnar även nu ikväll. Så imorgon kanske den är ännu djupare!
På vägen hem hoppade det förbi några kängrus. En vanlig dag helt enkelt.
Hoppas eran helg har varit bra :)
Kram Sandra

Välkommen till Outbacken!

Här snackar vi ute i ingenstans. Närmsta staden är ca 45 minuter härifrån och den innehåller en skola, polisstation, liten affär och en pub. Eller det är vad jag har hört att den ska ha, har inte varit där än. Annars är Townsville nästa stad som är 3 timmar härifrån.
Gården jag har kommit till är bra!
Mycket folk som jobbar här är runt 15 personer som bor och arbetar här. De flesta kommer ifrån Australien, men tre kommer ifrån USA. två ifrån Skottland och en annan backpacker ifrån Tyskland. De flesta är snälla och trevliga.
Hittills har jag gjort skyltar med den andra backpackern, åkt runt och kollat, städat och varit barnvakt. Men hoppas snart få följa med ut och valla korna. De har fått för sig att jag är lite tjejig av mig. Plus att det är vanligt att tjejer städar, lagar mat och är barnvakt. Medan killarna jobbar ute. Men jag vill testa på allt ! Så ska försöka visa dem att jag kan jag med !
Internet är inte snabbt och vi har inte mycket av det. Därför kommer uppdateringen vara sådär.
Ha en bra helg !

Imorgon åker jag vidare

Imorgon bitti hämtar de mig, det är ägarna och en tysk backpacker som ska hämta mig.
Ska bli spännande och lite nervöst, detta är ju verkligen outbacken!
Vet inte hur internet är där, så vi får se när nästa uppdatering kommer.
Fortsätt följer :
Kram

Townsville och Magnetic Island.

Internet fungerar till och från här uppe.
Bor på ett väldigt fint hostel här i Townsville, det är nytt och fräscht. Har pool på taket och musik, dock var det mycket fest på kvällen.
Men jag var trött och kunde sova ändå. Gick upp vid 4 för att ta mig till flyget.
Redan första dagen delade jag rum med två trevliga tjejer. En ifrån Danmark och en ifrån Holland. Vi solade, gick runt i stan, lagade kvällsmat ihop. Gick även en mysig kvällspromenad. Njuter av värmen och ledigheten !
Igår hade de bokat att åka över till Magnetic Island och stanna där över en natt.
Lost som jag var, visste jag inte riktigt vad jag ville göra. Finns inte jättemycket att göra här i Townsville.
Jag bokade därför boende och hängde med dem. Spontant, som det mesta har varit på min resa.

Ön var jättefin, påminde lite om Filippinerna för er som har varit där. Kuperad och fina stränder. Boendet låg precis vid havet, med pool, olika mysig sittplatser och hyddor/ bungalows vi bodde i.
Vi kom dit tidigt på morgonen och jag och en av de andra tjejerna bestämde oss för att vandra.
Det är mest vandra och sola man kan göra på ön.
Vi skulle gå i ca 2 timmar, men gick i över 3,5!
Skyltarna var så dåliga, vi gick vilse mitt på dagen och vårat vatten var nästan slut. Vi svettades i mängder och började bli oroliga. När vi tillsist hittade en skylt och rätt väg.
Köpte snabbt vatten och chips, behövde både vatten och salt efter den promenaden.
Tog bussen tillbaka och duschade innan vi bara tog det lugnt.
Blåste upp till storm, satt och tittade på åskan över havet innan vi gick o la oss.

På morgonen idag var det dåligt väder, jag hade gärna velat snorkla. Men vädret var för dåligt, vi åkte därför tillbaka till Townsville.
Spenderade dagen i ett shoppingcenter istället.

Utsikten över Townsville från Castle hill.

Några av bilder från våran långa promenad.
Nu ska vi laga lite kvällsmat.
Ha det bra,
Kram

Jag kan flyga jag är inte rädd

Sitter nu på Sydneys flygplats, om 40 minuter går flyget till Brisebane, där jag ska byta och flyga vidare till Townsville. Ska bli spännande och lite nervöst. Det har regnat dagligen sen jag kom tillbaka till Sydney. Ser fram emot lite sol igen :) Har ett par dagar i Townsville innan de hämtar upp mig till jobbet. Som ligger 3 timmar därifrån. Nu ska vi gå ombord.
Ha en trevlig helg på er !

Nu har jag bestämt mig!

Nu har jag bestämt vad jag ska göra. Efter väldigt mycket funderande och grubblande. Har jag bestämt mig för att ändra mitt flyg. Det ger mig lite dåligt samvete, missa hela familjens födelsedagar ( förutom min) och nu jul. Men det var det det handlade om hela tiden, åka hem till jul eller inte?!?
I slutet kändes det inte värt det, när jag ändå är här, vill jag känna mig färdig med Australien. Skulle jag åka hem den 21 december, hade jag haft mycket kvar på min oskrivna Australien lista. Om jag nu bokar om det, till februari, kommer jag hinna med allt jag vill göra.
Har ett farmjobb på gång, uppe i norra Queensland, om jag får det. Ska jag åka upp och kolla hur det är, innan jag bokar om min biljett.

Sitter just nu i ett regnigt Sydey, varit dåligt väder sen jag kom hit. Har regnat dagligen. Idag har vi planerat att åka till IKEA, ska ta tåget och sen gå 1,5 km. Tur jag packade min regnjacka!!
Från förra gången i Sydney !
Ha en bra dag,

Back in Sydney!

Nu är jag tillbaka i Sydney, efter mycket om och men kom jag hit.
Showen ägde rum 1,5 timme utanför Sydney. På Sydney international equation center. Där OS hölls när det var i Australen 2000. Riktigt stort och fint. I alla fall, det ligger lite utanför. Tanken var att jag skulle ta en taxi till tågstationen och sen tåget in till Sydney.
Ringde en taxi vid lunch och de skulle komma. Kom inte, ringde igen o då sa de att den hade avbokats hon bokade en till. Den kom inte heller, fanns inga som ville köra dit ute...
Även om jag sa att de redan hade hämtat en tjej där ute idag. De la bara på. Paret som jag jobbat för, körde mig då till en bensinstation och vi ringde tillsammans med de som jobbade där taxin och den skulle komma. De var tvungna att åka hem med hästarna, så jag blev kvar själv. Efter mer än 45 min väntan kom de ut från macken och sa att kommer taxin inte snart så frågar de kunderna vart de ska och om jag kan åka med! Så snällt!!
kom en tjej och skulle till Manly så fick åka med henne och ta färjan och sen tåget sista biten till boendet.
Tur att människorna här är trevliga och hjälpsamma, hade börjat fundera på att promenera till tåget istället för taxin. Men skulle ta mer än 2 timmar. Jag hade all min packning och en storm var på ingång. Hon var trevlig och vi hade mycket gemensamt, så blev en trevlig tur istället för läskig. I slutändan blev det bättre, billigare och roligare. Men innan det löste sig, var jag rätt panikslagen och det började bli kväll..

Nu är jag på samma hostel som sist. Har fortfarande inte bestämt vad jag ska göra... Eller jag har bestämt mig att det står mellan att resa västkusten/ centrala Australien eller mer farm jobb. Men längre än så har jag inte kommit. Har ni några hjälpande ord får ni gärna kommentera dem :) bilder från showen kommer imorgon.

Livet i New Jersey.blogg.se

Hej! I denna bloggen kommer det att handla om mitt lilla äventyr i Australien :) Häng med om ni vill !