Townsville och Magnetic Island.

Internet fungerar till och från här uppe. 
Bor på ett väldigt fint hostel här i Townsville, det är nytt och fräscht. Har pool på taket och musik, dock var det mycket fest på kvällen. 
Men jag var trött och kunde sova ändå. Gick upp vid 4 för att ta mig till flyget. 
Redan första dagen delade jag rum med två trevliga tjejer. En ifrån Danmark och en ifrån Holland. Vi solade, gick runt i stan, lagade kvällsmat ihop. Gick även en mysig kvällspromenad. Njuter av värmen och ledigheten ! 
Igår hade de bokat att åka över till Magnetic Island och stanna där över en natt. 
Lost som jag var, visste jag inte riktigt vad jag ville göra. Finns inte jättemycket att göra här i Townsville. 
Jag bokade därför boende och hängde med dem. Spontant, som det mesta har varit på min resa.
 
Ön var jättefin, påminde lite om Filippinerna för er som har varit där. Kuperad och fina stränder. Boendet låg precis vid havet, med pool, olika mysig sittplatser och hyddor/ bungalows vi bodde i. 
Vi kom dit tidigt på morgonen och jag och en av de andra tjejerna bestämde oss för att vandra. 
Det är mest vandra och sola man kan göra på ön. 
Vi skulle gå i ca 2 timmar, men gick i över 3,5! 
Skyltarna var så dåliga, vi gick vilse mitt på dagen och vårat vatten var nästan slut. Vi svettades i mängder och började bli oroliga. När vi tillsist hittade en skylt och rätt väg. 
Köpte snabbt vatten och chips, behövde både vatten och salt efter den promenaden. 
Tog bussen tillbaka och duschade innan vi bara tog det lugnt. 
Blåste upp till storm, satt och tittade på åskan över havet innan vi gick o la oss. 

På morgonen idag var det dåligt väder, jag hade gärna velat snorkla. Men vädret var för dåligt, vi åkte därför tillbaka till Townsville. 
Spenderade dagen i ett shoppingcenter istället. 




Utsikten över Townsville från Castle hill. 






Några av bilder från våran långa promenad. 
Nu ska vi laga lite kvällsmat. 
Ha det bra,
Kram 


Kommentarer
Morran

Wow va häftigt och läckert.
Här är det höst mörkt, regnigt men varmt 10 grader i november... Vill ha kallt!
Njut av värme och bad.
Nu är du på ny gård, hoppas det är spännande och bra.
Ha kul/ Kram

2015-11-12 @ 08:02:58


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Livet i New Jersey.blogg.se

Hej! I denna bloggen kommer det att handla om mitt lilla äventyr i Australien :) Häng med om ni vill !

RSS 2.0