Fel tid

Igår natt ställde vi om klockan, men framåt istället för bakåt. Allt är tvärtom här. I alla fall, jag visste inte om mobilen skulle ställa om sig själv. 
Tog bort inställningen där den byter automatiskt, och flyttade fram den en timme. 
Ställde klocka på 6 o gick och la mig. Klockan ringde och jag gick upp. Gav hästarna i mörkret och åkte iväg. skulle börja jobba i shopen vid 7. När jag kört en liten bit ser jag att klockan i bilen är 4.50... Alltså hade min mobil ställt om sig själv plus att jag hade gjort det. Så råkade gå upp 4 ( eller med bytet var den 5).. Inte konstigt jag var trött. 
Men körde försiktigt in till stan. Tur var det för jag var nära att köra på en kängru!! Det är väldigt vanligt att köra på dem, speciellt vid gryning och skymning. De dras till ljuset på bilen, så de hoppar upp ur diket, på bilen. Men eftersom jag körde ganska långsamt och de är som vildsvin, hårda. Så hände inget med bilen eller kängrun. 
För att jag körde långsamt och var lite sen ( trodde jag) från början. Var jag framme vid 6.15. väntade lite i bilen, hade snabbt internet och hon jag skulle jobba med var tidig. Behövde bara vänta ca 20 min. 
I natt fölade stoet vi väntat på, en liten brun tjej. Ska jobba i shopen några timmar idag med. Men sen ska jag tillbaka och sköta om nu alla 16 hästarna ;) 


Kommentarer
Svealinnea

Skiljer det 11h nu då? TACK TACK TACK för kortet som kom idag. Det sitter så fint på vårt kylskåp nu :) Vilken överraskning!

Svar: Ja det gör det :) vilken tur att du blev överraskad och glad :)
Livet i New Jersey

2015-10-05 @ 20:00:46
Stina

Låter som att du har det riktigt härligt bland alla hästar 😊 skulle vara kul att få se lite bilder också😉

2015-10-09 @ 22:38:42
Stina

Låter som att du har det riktigt härligt bland alla hästar 😊 skulle vara kul att få se lite bilder också😉

2015-10-09 @ 22:39:03
Stina

Såg nu att du redan lagt upp flera bilder 😜👍

2015-10-09 @ 22:41:42


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Livet i New Jersey.blogg.se

Hej! I denna bloggen kommer det att handla om mitt lilla äventyr i Australien :) Häng med om ni vill !

RSS 2.0