Oj så kan det gå!

Brukar surfa runt på en hemsida som heter gumtree. 
Det är lite som blocket, men jag kollar bara på jobbsidan. 
De lägger upp mycket backpackersjobb. Har mest kollat på gårdsjobb. Kommer nya varje dag. Har sökt ganska många, men inte fått något svar fören den senaste veckan. 
Hittade ett jobb i norra Queensland, som en assisterande häst tränare och allt i allo. Skulle hjälpa en jätteduktig " cowboy" med att träna hästar i westernstil, ta hand om hästarna och valla kor mm. Lät väldigt roligt, precis sånt jag vill göra. Sökte och 20 minuter senare fick jag svar! 
Visade sig att de åkte förbi min lilla stad, alltså vad var chansen att de skulle göra det. Där de bor ligger typ 15 timmar härifrån! 
Var tvungen att berätta för de jag bor hos att jag råkade söka ett jobb och att de skulle åka förbi här senare på kvällen. 
Lite pinsamt, men de tog det bra. Åkte för att träffa dem. De var trevliga, pratade med dem medan de rastade hästarna. 

De skulle höra av sig om jag fick det eller inte. När jag kom tillbaka kollade vi tillsammans upp deras Facebook sida. Hon jag bor hos hade inga kompisar som gillade deras sida o hon fick en dålig känsla om dem. Så dagen efter smsade hon några hästkompisar som bor i det området. ( hon känner VÄLDIGT många).
Nästan ingen hade hört talas om dem, även om de bodde väldigt nära. En hade hört om dem, men hade inget bra att säga... 
En ringde till och med en annan i område och även denna sa att de var väldigt specialla.... 
Det kändes inte bra, bestämde mig för att om de ringde tillbaka skulle jag tacka nej. 
Men de har inte hört av sig än, så fick det nog ändå inte. 
Tur, för har redan tackat nej till tre andra jobb... Får sluta söka jobb.. Har nu bestämt mig för att stanna här två veckor till. Sen åka söderut och resa runt lite. Om jag inte råkar söka ett till jobb igen...




Kommentarer
Anonym

Vad skönt att arbetsgivarna/ de du bor hos kollade upp dem. Hoppas du har det bra :D

Svar: Ja det var snällt gjort ! :)
Livet i New Jersey

2015-10-15 @ 21:59:06
Morran

Du är tuff och rolig. Håller med att det är bra att värdfamiljen håller lite koll.
De verkar ju också ha förtroende för dig då de lämnar dig med hus och djur.
Var rädd om dig och var inte allt för tuff.
Stor KRAM från Lowe och mig

2015-10-16 @ 16:56:02


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Livet i New Jersey.blogg.se

Hej! I denna bloggen kommer det att handla om mitt lilla äventyr i Australien :) Häng med om ni vill !

RSS 2.0