Nytt ställe

Nu har jag kommit till ett litet ställe som heter Narrabi. Ca 8 timmar nordväst om Sydney. Eller jag bor inte i staden, utan 2 mil utanför. Helt platt och redan nu ganska torrt. 
Vad gör jag då här ?? Jo jag jobbar hos ett par som föder upp welsh mounten ponnys. De har 15 hästar och inom vilken dag som helst, snart en till. Ett av stona ska föla :) 
Det jag inte visste innan, är att många farm jobb härborta, inte är betalda i lön. Utan bara mat och boende. Ink. Där jag är nu. Det bra är att man inte spenderar några pengar, men man tjänar heller inga. 
Men jag ska även jobba extra i deras butik. Så lite kommer jag tjäna. 
Det finns betalda farm jobb, men de är svårare att få. Har därför redan börjat kolla och söka. För detta stället tror jag inte jag blir långvarig på. Det funkar, men är det lite ensamt och tråkigt..  
Idag har vi hämtat 250 balar hö, ryktats några hästar och städat hagarna. Spännande, eller hur 😝
Det är nog någon mening med att jag ska vara här. Får bara vänta och se vad det är. 


Kommentarer
Morran

Vad är det för butik? Många kunder eller är det ring på klockan när du kommer?
Du hittar säkert en mening, frågan är bara när och hur den kommer se ut?
Skönt att se att du kommit fram och att "ha koll" på var.
Kram

2015-09-22 @ 11:47:03
Svealinnea

Mamma och pappa var så nyfikna på var det var någonstans, "Vi har kanske varit där". Men icke, de har inte varit i denna metropol.

2015-09-25 @ 20:33:06


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Livet i New Jersey.blogg.se

Hej! I denna bloggen kommer det att handla om mitt lilla äventyr i Australien :) Häng med om ni vill !

RSS 2.0