ridit en vildhäst !

Dagarna har rullat på, mjölkat, matat kalvar, tränat hästar, ridit, städat, lagat mat mm. 
Regnet har nu bytts mot sol och temperaturen har gått upp till 25 grader. 
För två dagar sedan fick jag hänga med bonden och hämta hem lite kalvar.
Vi hade med oss hans häst, en som de har fångat in som vildhäst !
Det var väldigt fin natur, här är det ganska platt och grönt för de vattnar .
Där var det stora kullar blandat med träd. 
Han hoppade upp och sa att han skulle testa henne lite. Sen kunde jag hoppa upp. 
Jaha, det var bara att hoppa upp och h

oppas kepsen skyddade huvudet lite om jag trillade av...
Jag hämtade lite kalvar och vi delade upp dem i grupper, hämtade mer kalvar . Har aldrig gjort något sådan och första gången jag red den hästen. Blev en del misstag och efter ett tag bytte vi. Men det var en väldigt bra erfarenhet och jag hade en mycket bra dag! 
Skönt att komma ifrån gården lite, väl tillbaka på gården var det bara att hoppa in i eftermiddagsmjölket. 


Kommentarer
Morran

Det går ju inte att kalla dig feg...
Fin häst och läcker natur.
Förstår att du behövde lufta dig lite från gårdsarbetet, men du kräver inte mycket för att se positivt på saker. Det är bra och underlättar.
Kram från en impad Morran

2016-01-10 @ 12:08:11


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Livet i New Jersey.blogg.se

Hej! I denna bloggen kommer det att handla om mitt lilla äventyr i Australien :) Häng med om ni vill !

RSS 2.0