Road trip


I förrgår började vi våran resa!
12 dagar i denna van, från Melbourne till Perth, vilket är en lång väg. 
Jag och Rebecka hämtade ut våran Van, handlade lite och hämtade sen upp våra nya resekompisar på flygplatsen. 
De är trevliga, kanske lite tafatta och engelska kunde varit bättre .Men jag om någon har förståelse för det! 
Igår körde vi Great ocean road, en jättefin väg längst havet, stannade och tog bilder och njöt av utsikten. 
Idag har vi kört nästan hela vägen till Adelaide, så dagen har mest spenderats i bilen. Men har fungerat bra, med bra musik och snacks. 
Vi frågade en man i byn, vi ska sova i, Hur vi tog pass ner till floden. Slutade med att vi fick campa på hans tomt! 
Han bor en bit bort, men här finns toa, grill, stol och bord och en badplats !! Så skönt i vattnet och solnedgång var hur fin som helst. Allt detta helt gratis!! Ibland måste man bara älska Australiensare och deras gästfrihet  :) 


Kommentarer
Svealinnea

LÄskigt vad avundsjuk man blir alltså!!! haha.
Jag har haft ledig fm idag och skulle träna ett pass. Gick dit i mina tjockare skidträningsbyxor. Väl på plats insåg jag att mina träningsbyxor var "borta" och fick träna i skidbyxorna. Kan lova att jag var varm...

2016-01-20 @ 11:42:58


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Livet i New Jersey.blogg.se

Hej! I denna bloggen kommer det att handla om mitt lilla äventyr i Australien :) Häng med om ni vill !

RSS 2.0