Helgen i NY o Darien (igen)

Nu ska ni får en liten glimt av min helg ;)
I lördags ringde klockan tidigt, återigen hade jag Niagarafallskursen, det var helt okej. 
Läste lite, kollade på filmer o hade lite drama, efter lunchen åkte vi till MET museum, för att göra en uppgift. När vi var färdiga vid 16, åkte jag o 3 andra svenska au pairer o mötte Nea vid Times sq. 
Vi skulle se lite av eurovision, eftersom det börjar 15 härborta, kom vi lagom till snabbrepisen.
Såg även mellanakterna, som jag tyckte va sjukt bra :) 
Hann se några röstningar, innan jag o Nea var tvungna att åka hem till henna.
Vi var bjuda på Italian Dinner hos hennes Italienska granne :) 
Även en au pair från Brasilien var där, maten var jättegod o de var väldigt trevliga.
Måste medje att jag e lite avis på henne som har så många au pairer såååå nära, mindre än 3 min. promenad. Själv har jag bil i 15 min ;)  Haha.
 
Hon bjöd oss på detta o Neas äppelpaj till dessert, mums !!
 
Igår (söndag)
Vaknade, men vågade/ville inte gå ner o äta frukost, för henne värdfamilj var där o åt..
Men tillsist tog vi mod tills oss o gick ner, oja, vad ska jag säga..
De är tvärtom mot min värdfamilj ;)
Vi satt där o åt tysta, de satt o gjorde sitt, tysta, det var väldigt tyst!!
Det var stelt o ja, de är verkligen motsatsen mot min värdfamilj..
Ni får själva lista ut om det e bra el dåligt :p
 
Vi åt i alla fall snabbt o åkte o hämtade upp den Italienska au pairen o de visade mig GIGANTISKA hus o havet, mycket fint.
Tyvärr regnade det så vi såg det bara från bilen, men men, hade det trevligt o avslutade min vistelse i Darien med frozen yoghurt. :)
 
Tog sen tåget till NY o gick runt där lite innan jag tog tåget hem till mig.
Ett blött o regningt NY.. 


Kommentarer
Lise-Lott mfl..

Trevlig helg ser du ut att ha haft. God italiensk mat är ju aldrig fel.. Visst känns det pinsamt när det blir sådär som det blev för er vid frukosten.. Man känner sig ju inte direkt välkommen. Så hellre lite stök och go stämmning, än polerat och stelt. Precis som hemma!!! Ha ha!! Förstår att din mamma saknar dig!! Alltid lika roligt att följa din vardag.. Kramar i massor från alla oss.

Svar: Väldigt pinsamt!! Håller med, Tackar :D Massa kramar tillbaks.
Livet i New Jersey

2013-05-21 @ 09:31:07
Svealinnea

Jaså, du tkr inte de är trevligt då det är så spänt att man helt seriöst överväger om man ska sluta andas för ett tag, just för att det känns som andetagen låter för högt?! jag sj tkr det är URMYSIGT när det är så stelt ;)

Svar: Tror inte man kan ha det trevligare ;)Min värdmamma sa samma sak som Lise-Lott :p
Tror inte våra hm skulle komma så bra överens ;)
Livet i New Jersey

2013-05-21 @ 14:56:02


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Livet i New Jersey.blogg.se

Hej! I denna bloggen kommer det att handla om mitt lilla äventyr i Australien :) Häng med om ni vill !

RSS 2.0