En liten snabb uppdatering igen

De senaste dagarna har mina jobb timmar mest spenderats på att handmjölkat korna. 
Denna veckan fick vi tre mjölkkor, som ska handmjölkas ! 
Känns ganska gammaldags, första dagen tog det oss 4,5 timmar att flytta korna 70 meter, mjölka de tre korna, flytta tillbaka, försöka få några kalvar att dricka och rensa mjölken. 

Det skrev jag för en vecka sedan. 

Nu har vi kommit in i det, tar 1.5 timme att mjölka och rensa mjölken. Har testat lite olika musik, för att få dem att stå stilla och slappna av. Först hade vi en lugn låt, om och om igen. 
Den fungerade bra, men blev lite tjatigt. Sen testade vi lite blandad musik, fungerade sådär. 
Nu är det Mozart som gäller och det fungerande väldigt bra. Även om det inte är min favorit och lite sövande när du sitter på en pall och väntar. 
Vi har varsin ko, döpta efter artister. Min är Pink, för hon är okej verken bra eller dålig. Sen har vi Miley ( Cyres) för hon är the crazy one, sist har vi Taylor ( Swift) som är den snällaste. 

Mina dagar består mest av att mjölka två gånger per dag, mata kalvarna, städa och vara barnvakt. Uppdateringarna kommer vara sådär, för mitt internet är dyrt. Men nu fick ni en liten uppdatering i alla fall. 

Hoppas allt är bra med er, 
Sandra 


Kommentarer
Bosse

Om du bara vet vilka planer vi har för dig när du kommer hem, nu när du har en sådan ko erfarenhet :D

2015-12-09 @ 17:58:59


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Livet i New Jersey.blogg.se

Hej! I denna bloggen kommer det att handla om mitt lilla äventyr i Australien :) Häng med om ni vill !

RSS 2.0