Nytt år, nya möjligheter !

Då var vi inne i 2016!!
Det var med en väldigt fart 2015 försvann, men jag måste nog säga att det har varit ett av de bästa !
Började året med att jobba i köket på äldreboende, sen 3 månaders resande i Asien! Vilken resa det var, kommer bli svårt att slå de platserna, resesällskapet och upplevelserna. Efter det hade vi en tuff, men en otroligt rolig sommar med caféet! 
Lite spontant ändrade jag sen min plan om att börja plugga och åkte iväg hit till Australien istället. Vilket jag inte ångrar en sekund, de här 4 månaderna som blev 6 månaderna har jag lärt mig så mycket och fått uppleva en hel del ! 
Om jag är 25 eller 26 när jag har pluggat färdigt är inte så stor skillnad. Denna resan är värd det. Men det har inte varit lätt hela tiden, betydligt osäkrare och läskigare än att åka som au pair. Jag har haft mer hemlängtan än jag någonsin har upplevt innan, haft beslutsångest om när jag skulle åka hem, vart jag ska åka, vilket jobba jag ska söka/ta osv. Men oj vilka upplevelser jag har fått ! Handmjölkat kor i ett skjul, vallat kor med häst, sett opera huset, lärt mig surfa, träffat härliga människor, sett hundratals kängrus och kört i vänster trafik! 
Det bästa är att jag har en min resa att se framemot och massa nya upplevelser :) 
Kan sammanfatta 2015 som ett av mina bästa år och hoppas 2016 går i samma riktning. 
Hoppas ni är nöjda med förra året och ser framemot det nya . 


Kommentarer
Svealinnea

Hej!
Håller med om att det varit ett bra år. Började jobbigt, peakade under våren o har sedan guppat upp o ner. Ngt av det bästa är att jag under hösten skrattat mer än någonsin :-)

2016-01-01 @ 18:49:28


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Livet i New Jersey.blogg.se

Hej! I denna bloggen kommer det att handla om mitt lilla äventyr i Australien :) Häng med om ni vill !

RSS 2.0