Bomber.

Igår inträffade ju något väldigt hemskt i Boston, bomberna..
Jag har lyssnat en del på radion idag, o folk är jätte rädda att något ska hända i New York, för det är så nära Boston.
 
Men det hände något närmre än så, det var nämligen ett bomb hot i high school där ett av mina värdbarn går.
min värdmamma fick ett mail om det och även ett när det var över.
Fatta vad snabbt de mailar ut saker här!!
Tillbaka till bomben då, fick mer info när jag hämtade i skolan och det var så att de hade fått ett samtal om att det skulle vara en bomb vid 12.
Så först var alla tvungna att stanna där de var, för de trodde först det var en skytte, när det inte var det, var alla tvungna att gå ut.
Där fick de stanna tills de sökt igenom hela skolan, allt detta tog runt 3 timmar..
 
Men allt slutade bra :)
Trafiken var dock jobbig, alla föreldrar ville ha hem sina barn så fort som möjligt, så var mer än vanligt kaos, kryllade även med poliser!
Vet inte om det har med igår att göra, men var även dubbla trarikpoliser överallt också.
 
Kaotisk dag och den är inte ens slut än... Hoppas det inte hinner hända något mer!
 
Fick i alla fall en fin lunch med Santi, pasta carbonara och basket i parken efter. Vi behöver övar ;)
Såg nog lite kul ut, vi två spela basket själva, haha :)
Men kul hade vi, även om vi inte är så bra!


Kommentarer
svealinnea

Dessa bomber. helt sjukt ju. vågar vi åka till NY nåt mer? klart vi gör, men man vet ju aldrig...

Svar: Klart vi vågar ;) Men som sagt man vet ju aldrig!!
Livet i New Jersey

2013-04-17 @ 02:13:24
Lise-Lott

Otäckt är det.. Men men det går ju inte att skydda sig från alla dessa dårar. Var försiktig och håll ögonen öppna, men fortsätt leva!! Njut å må väl, även om det är kaos runt omkring. Var rädd om de dina och ha ögon i nacken. Låt inte galningarna vinna. Det är ju det de vill.. Sprida skräck!! Puss å kram från ett tryggt Götet

Svar: Tack, ska tänka på det!! Puss o kram <3
Livet i New Jersey

2013-04-17 @ 13:40:25
Morran

Fy, förstår att det var jobbigt.
Håller med Lise Fis om att leva nu och njuta.
Var rädd om dig, älskade "unge".
(trygga Götet??? det håller jag inte med om...)
Kram

Svar: Tack, det samma !!
Haha xD Kram
Livet i New Jersey

2013-04-17 @ 13:42:59
Lise-Lott

Morran är ju ett passande namn på dig;). Tryggt är det beroende på vad man jämför med.. Alla kan ju inte bo som ni.. Tyvärr;(. Det är ju betydligt lugnare än där du är Sandra.. Idag kommer dessutom dina syrror till mig. Ska passa guldklimpen ikväll. Vi ska på konsert.. Gulligt va!! Får se om det är nått kvar av honom när vi kommer hem.. Ha ha!! Puss å Morr från mig..

Svar: Haha, just här är det väldigt lugnt ;)Hörde det, frågan är om det är något kvar av mina systrar när ni kommer tillbaka :P
Pussåkram
Livet i New Jersey

2013-04-19 @ 09:03:59


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Livet i New Jersey.blogg.se

Hej! I denna bloggen kommer det att handla om mitt lilla äventyr i Australien :) Häng med om ni vill !

RSS 2.0