Lååååånghelg :D

Har haft en mycket bra långhelg :)
I lördags åkte jag o några andra au pairer till New York, det regnade o var väl inte så jätte sugen på att åka in, men hade lovat. 
När vi åkte in hade vi inga egentliga planer med dagen, kände inte alla au pairerna, men slutade med att vi delade på oss. 
Så jag o två andra åkte till American Museum of Natural History. 
( Där de spelade in en natt på museum)
Hade inte varit där innan, såg filmen för längesen, men måste se om den för kommer inte ihåg allt  ;)
 
När vi kom ut från museumet sken solen o det va varmt :)
Så vi promenerade till tunnelbanan o tåg den till Brooklyn o en Doctor who bar som min kompis kollat in. Hon älskar Doctor who o jag har bara sett typ 2 avsnitt, men hängde på o agerade fotograf :p
 
 
 
Efter vårat besök där, tog vi tåget hem till Santi, där vi kollade på film o va för trött för att åka hem, så sov där.
 
I söndags slappade vi mest, halvsov ute i solen, lagade mat o åkte till walmart !
Vid 17 tiden hämtade Kerstin upp oss, vi åkte till hennes hus o förberedde oss för våran Harry potter /star wars natt :) 
Vi började kolla på andra Harry Potter filmen, för alla hade sett första, när vi vi va färdiga med den kom Erika. Då bytte vi om till matchande pyjamaser :p
Såg en star wars film o sen lite tv serier. Klockan 2 på natten åkte vi till fattys, vi hade bestämt att åka till ihop för de har öppet 24/7, men vi var inte så sugna på pannkakor ;)
 
Så vi åkte dit vid 2, i pyjamas, haha så nu har vi checkat av det på listan :p
När vi kom hem igen somnade Kerstin o Erika, men vi andra två va inte trött, så vi kollade på lite olika tv program. Men runt 4 tiden somnade vi.
 
Idag hade jag tagit ledigt, så vi tog det först lite lugnt. Sen skjutsade Kerstin hem oss, jag tog en långpromenad i den underbara sommar vädret :)
 
En mysig o härlig helg, bara en kvar i NJ !!


Kommentarer
Morran

Ni är för härliga - ni gör verkligen det ni vill. Häftigt att vara lite lagom knäpp...
Ja, nu bär det snart av mot nya utmaningar, förstår att det är både häftigt och lite magpirr.
Ser ut som avslutet på tiden i NW är mysig och upplevelserik.
Var rädd om dig, älskade "unge".
Många kramar

Svar: Haha, håller med ;) Ja inte lång tid kvar nu !
Många kramar
Livet i New Jersey

2013-08-06 @ 13:08:29
Lise-Lott

Åh det skall man kanske testa på...;). Glädja göteborgarna med en frukost i pyjamas mitt på avenyn.. Lyx!! Ni är för goa. Kunde riktigt se er framför mig. Jag skratta gott. Härligt att ni njuter å har roligt. Det är ju därför du är där, bl.a. Här är det lite blandade känslor.. På måndag börjar jag jobba på allvar. Har ju extraknäckat ett tag, men nu så. Kommer kännas både gott å konstigt. Jisses vad tiden går.. Men nu ska Dan vara hemma med Lowe resten av året. Så det så... Kan de behöva! Här är det trist å grått, men ack sååå varmt. Ingen skön värme direkt. Men nu är det dags å ta den goa morgonpromenaden. Dock ej i pyjamas;). Kram å må väl!!

Svar: Haha, ja det skulle väl vara nått :pOkej, det kommer gå bra, blir bra när det har kommit igång.
Här är det också grått, tråkigt o varmt..
Synd att promenaden blev utan pyjamas xD
Kramar
Livet i New Jersey

2013-08-07 @ 08:25:42


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Livet i New Jersey.blogg.se

Hej! I denna bloggen kommer det att handla om mitt lilla äventyr i Australien :) Häng med om ni vill !

RSS 2.0