Krock...

Igår kväll, efter mitt inlägg, skulle jag hämta barnen på en aktivitet..
Resan dit gick bra, o medan jag väntade i bilen pratade jag med Linnea , och sa att denna dagen varit toppen!
Fått massa rolig post från Farmor och Farfar, Elin och Mamma, hade träffat de tyska au pairerna och haft det riktigt trevligt!
 
Så körde vi iväg,, kom halvvägs hem och kom till den enda rondellen i stan, valde ytterfilen, och bom...
Krockade med en annan bil!!
Försökte förklara med bilden hur det gick till, men ser värre ut på bilden än vad det var, jag kom i alla fall i ytterfilen och han i innerfilen, och han körde väldigt fort och ville hinna före mig ut, vilket inte slutade så bra!
Det var hans fel, och jag kunde ta den filen, fast jag skulle ett halft varv, och jag tror även om jag hade svängt där, hade han nog kört in i mig i alla fall..
Bilen fick lite skador, mest på lacken och så, men dörren fick en smäll så den kan inte öppnas, hans bil fick bara lite repor..
Ingen skadades, men jag blev ganska chockad, skakade lite, påväg o gråta och minns inte själva smällen! 
Barnen var jätte snälla och hjälpsamma och även poliserna var bra..
Men tankarna har ju gått, om jag gjorde så här istället, eller såhär, men det har inte gjort någon skillnad..
Min värdfamilj har varit väldigt stöttande och snälla, min värdmamma har tagit hand om allt med försäkringen och sånt och till o med skjutsade barnen till skolan idag för jag helst ville köra själv första gången..
 
Nu får vi vänta och se vad som händer, det värsta som kan hända mig är att jag ska betala en böter för att jag körde utan körkort, för att jag inte fattade i chocken att det var mitt svenska körkort de ville ha. 
Igentligen ett missförstånd, jag sa att jag hade det, men men, nu kommer jag skynda på att ta mitt NJ körkort!
 


Kommentarer
Stina

Vad skönt att det inte var värre iaf. Schysta eller stränga poliser?

Svar: Ja det var tur det! De var schysta :p
Livet i New Jersey

2013-02-14 @ 01:42:51
Morra

Hej lilla gumman!
Förstår om du kände dig liten och osäker mitt i allt som hände. Kan trösta dig med att om ett tag kan du skratta åt det som ett roligt minne. Blir glad över om du äntligen hitta några goa tjejer att hitta på saker med.
Du är fantastisk och jag beundrar dig jätte mycket för den du är, och allt du fixar.
Puss och kram

Svar: Hej! Ja det kommer jag kunna göra.. Ja det är skönt :) Tack :D Pussokram
Livet i New Jersey

2013-02-14 @ 14:04:01


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Livet i New Jersey.blogg.se

Hej! I denna bloggen kommer det att handla om mitt lilla äventyr i Australien :) Häng med om ni vill !

RSS 2.0