New York o Brooklyn

Igår gjorde jag ingenting!!
Det var tråkigt väder så tittade på melodifestivalen och massa annat, umgicks lite med min värdfamilj osv.
På kvällen skulle jag igentligen gå på bio med några tyskar, men den ena råkade ta fel tåg hem från NY, opps...så när hon väl kom hem var klockan väldigt mycket, så vi struntade i det..
 
Därför var jag väldigt taggade på att åka in till New York idag, mötte Nea inne i NY vid 11 och vi började med att åka till Brooklyn och Brooklyn Museum, hade inte hört om det fören igårkväll ;)
Men det var väldigt fint! Såklart innehöll det en massa målningar och skulpturer, men min favorit del var när de hade satt upp rum från typ 1700/1800-talet som man fick titta in i, väldigt mysigt, 
 

Det var även lite mumier där, och den understa bilden är det en katt som en mumie, eller vad man säger :p
 
Efter museumet gick vi runt i Brooklyn och min åsik om stället ändrades, från att sett några fula gator innan, gick vi nu på några väldigt mysiga gator och i en park, jag fick se lite skog!!!
Ingen big deal för er men för mig som sett hus i tre månader, var en stor park väldigt mysigt att traska runt i :)

Dagens äventyr avslutades med frozen yoghurt, mums!!
 


Kommentarer
Lise-Lott

Nu är det bara en månad kvar, till galningarna från landet kommer över=).. Förstår om du längtar! Saknar vi gör, men ser att du verkar ha det ganska nice. Lite frozen yoghurt sitter ju aldrig fel. Kram

Svar: Ja tiden går fort.. Saknar er oxå! Nej det är gott det :) Kram
Livet i New Jersey

2013-02-25 @ 16:04:52
Linnea

Va gött vi hade det igår :D idag var det varmare där inne, i Central Park riktigt varmt tom. kom på då att du inte sett så mkt av parken :-) vi har mer kvar

Svar: Det hade vi! Gött, ja kom på att det står på min lista, promenera mer i Central park!
Livet i New Jersey

2013-02-25 @ 21:51:02
Den absolut bästa kossan!!!!

Jag tycker ju att den lite konstiga figuren med korg som huvud hade en rätt snygg färg ;)
Tänkte du på det Lise-Lott??
Saknar dig syrran ♥

Svar: Haha, kan tänka mig det! Saknar dig med! <3
Livet i New Jersey

2013-02-26 @ 13:25:09
Lise-Lott

Hmmm, Kossan förstår INTE alls vad du menar med det=)...

2013-02-28 @ 13:45:57


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Livet i New Jersey.blogg.se

Hej! I denna bloggen kommer det att handla om mitt lilla äventyr i Australien :) Häng med om ni vill !

RSS 2.0