En amerikansk dag ;)

Idag har det varit en ganska amerikansk dag, sov länge, åt frukost & efter det skypade jag med famlijen!
När vi lagt på åkte jag med min värdfamilj till "Buffalo wild wings", deras favorit stället ;)
Sen slöhängde jag lite på mitt rum, tog en promenad och sen var det dax att göra sig iordning för clustermötet :)
 
Vid halv 6 åkte jag till au pairen från Bolivia, vi åkte till dunkin donuts och tog en kaffe, sen åkte vi vidare till " Colorado Café", där mötet skulle hållas.
Vi satte oss vid ett bord och jag hörde några prata svenska, men såg inte vilka det var, så träffade inte någon svensk..
Men träffade några från Spanien, Colombia och självklart Tyskland, det var trevligt, men det var inte något planerat, så var svårt att se vilka som var från vårat cluster osv.
 
Stället var väldigt coolt, så där amerikansk man tänker sig, många hade cowboy skor, hatt o skjorta, så dit blir det nog fler turer till :)
Det dansades line dance förfullt hela kvällen!!


Kommentarer
Lowe m fl..

I lördags var din familj hos oss å fira att vår vilde blev 1. VI saknade dig å det kändes konstigt att inte du var med. Det är vid dessa tillfällen det blir mer påtagligt att du är på andra sidan jorden... SAKNAD!!! Men vi längtar efter att du ska komma hem, men önskar dig samtidigt ett riktigt äventyr och ett fantastiskt år.... tänker på dig, ofta... MYCKET!!! Stora kramar från oss alla.. Gogg Gogg och lite gott dregel från Lowe-kluns=)

Svar: Jag hörde det, aww saknar er också!Tack :) Massa kramar härifrån också <3
Livet i New Jersey

2013-01-28 @ 15:43:23
"sommargästen" Helena

Hej Sandra, jag vet inte om jag tryckt rätt när nu när jag ska skicka dig en hälsning. Men det kanske inte har någon större betydelse. Idag har vi pratat i telefon med din farmor och farfar. Jag fick adressen till din blogg och har nu suttit i mer än 1 timma och läst och tittat på dina fina och intressanta bilder. Så mycket du får uppleva! Och det verkar ju vara en mysig familj du är hos. Låter härligt. Och jag är ganska säker på att också de tycker de haft tur med att få dig. Kan tro att de fått smaka på en del godsaker du bakat och lagat, eller hur? Det har varit jättekallt denna veckan men idag nere vid 0 grader. Fast det var faktiskt skönare med kallare när det var sol än nu i molnigt fuktigt 0-gradigt väder. Har för mig att vädret är likartat i New Jersey.
Ha det så bra Sandra och "Live the life you love, and love the life you live!"

Svar: Hej!! här passar jätte bra att skriva, tack, ja de är jätte bra :)Haha, ja de har fått smaka lite, men har inte blivit så mycket än, men kommer nog bli mer snart.. Det förstår jag, vi har också haft det kallt, men har regnar idag, så det är ganska tråkigt väder här också. Tack det samma och tack för eran kommentar :)
Livet i New Jersey

2013-01-28 @ 19:05:33
svealinnea

Tjo!
låter som en skojig dag o amerikanskt. jag måste också snart ta mig till Buffalo Wings o äta riktig amerikanska saker...
på tal om att träffa svenskar, de är bara gå fram o säga "heeeeeej kommer ni oxå från sverige, jag har längtat efter att träffa nån svensk" hahaha testa de o var inte nervös ;-)

Svar: Ja det måste du ;) Ska testa det nästa gång!!
Livet i New Jersey

2013-01-29 @ 01:22:14
"sommargästen" Helena

Hej, så bra att det funkade.
Visst är väl Linnea den tjejen som var med här när ni cyklade Vättern runt?
Vad jag minns av mat från 1961, så var det att man alltid fick Roast beaf på kalas och att värden skar upp det vid bordet. Mmmm vad den var god. Och så minns jag att jag tyckte det var konstigt att det serverades sås (gravy) till potatismos och att alla gjorde en grop mitt i moset och hällde såsen där.
Och så gillade jag sweet potatoes. Och första gången jag åt vattenmelon som ju inte fanns i Sverige på den tiden.
Idag har här först regnat idag och sen har det snöat såna där stora julsnöflingor. Vackert men halt.
Ha det bra.
Helena och Harald hälsar också.

Svar: Ja det stämmer, Roast beaf har jag inte fått än, men har inte varit på något kalas, så kanske inte är så konstigt :pPotatismoset har jag heller inte varit med om, aha, okej, ja låter halt men fint!!
Tack det samma :)
Livet i New Jersey

2013-01-29 @ 22:50:41
"sommargästen" Helena

Jovisst jag minns också att man överallt bjöds på iste. Och att alla ungar fick en selleristjälk att tugga på -ungefär som svenska får en morot!!!
(Lite mer onödig info haha)!

Godnatt
ds

Svar: Ja de dricker mycket iste, och mina värdbarn äter inte grönsaker, så selleristjälken har inte varit inne i huset än.. Men de serverar mycket selleri på restaurangerna .Haha, det var rolig info!!
God natt
Livet i New Jersey

2013-01-29 @ 22:56:51


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Livet i New Jersey.blogg.se

Hej! I denna bloggen kommer det att handla om mitt lilla äventyr i Australien :) Häng med om ni vill !

RSS 2.0