Livets kurvor

När vi satt på organtion så sa de att kurvorna från skratt till tårar skulle vara tvära under tiden i USA, att det snabbt kunde gå från tårar till skratt och tvärtom..
 
I lördags fick jag nog för första gången uppleva det, när jag kom hem från bion var jag glad och allt var bra!
När jag senare gick och la mig, läste jag ut en bok..
När jag började boken den kvällen var huvudpersonen frisk o kry och nybliven pappa och make!!
När jag slutade läsa, var han död, under 1,5 timme hann så mycket hända och det var så sorgligt!
och han dog av cancer, av alla sjukdomar är jag mest rädd för cancer!!
 
Allt detta sorgsna och plus att en scen i den annars roliga filmen som jag såg på bio, utspelade sig på en flyplats, det var en avskeds scen mellan en mamma och hennes son, på en flygplats, det fick mig att tänka så mycket på när jag åkte hit, och den hemska stunden när jag var tvungen att krama om min familj för sista gången på länge och sen gå upp för trappan...
 
Så på mindre än 3 timmar gick jag från leende till tårar, jag bara låg där o tänkte på hur snabbt livet kan ändras och ta slut, men tillsist somnade jag och då hade några av er därhemma redan hunnit gå upp ;)
 
När jag sen vaknade på söndagen var allt bra igen!!
Här snackar vi humörsvägningar på hög nivå :p
 


Kommentarer
svealinnea

Vi börjar bli djupa här på bloggarna ;-)
Kan bara mer än hålla med dig. Humörssvängningarna är galna!! Haha jag fattar de inte.

Svar: Ja det börjar bli så, det är de verkligen!!
Livet i New Jersey

2013-01-17 @ 03:55:51
Lise-Lott

Förstår att känslorna flödar.. Det är ju inte förräns man är utan de närmaste man verkligen saknar dem.... Annars ser man ju dem hela tiden. Men du har lyckan att ha fått en fantastisk familj. Goa syskon, en tjatig men fantastisk mamma, en arbetsam och trygg pappa... Å inte minst en fantastisk moster som är superstolt över dig och din resa i livet... Nu flödar känslorna här med=)... Stoooor kram och puss från mig å min lilla familj...

Svar: Ja det är först då man tänker på det!!Tack det samma <3
Livet i New Jersey

2013-01-28 @ 15:34:32


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Livet i New Jersey.blogg.se

Hej! I denna bloggen kommer det att handla om mitt lilla äventyr i Australien :) Häng med om ni vill !

RSS 2.0