Tandläkar besök..

I måndags kväll hade jag en perfekt avslutning på dagen, med datorn i famnen och smååt lite godis.
Tar en lakriskfisk och det säger KNAK när jag biter den, vänta lite nu, det var en mjuk godis, så ska det inte låta, springer till spegelen...
NEEEEJ, min tandställning har gått sönder!!! (Har en sådan eftertråd i nerkäken)
Vad gör jag nu?!?!
Visste att min försäkring inte täcker tänder och kunde bara tänka på hur dyrt det skulle bli.
En tanke som slog mig var att det kanske var billigare att åka hem och fixa det, och stanna där, ja den tanken slog mig faktiskt. Men valde bort den!
Somnade i alla fall efter mycket funderande och gråtande, dagen efter pratade jag med mina värdföreldrar, men eftersom det är skilland på vanlig tandvård och tandställningsvård, så visste de inte någon jag kunde till. Eftersom inga av barnen har tandställning..
Så fick maila min counsler och fick en tandläkare, ringe dit och fick en tid fredag 9:15, alltså idag.
 
Fram tills idag har jag fått skära allt smått och äta allt på högersidan, för har varit rädd att den ska gå sönder mer.
Var mycket glad, förväntansfull och lite nervös när jag stack in huvudet hos dr. frank.
Kan säga att det var annorlunda mot rosenlund, detta var litet och mysigt.
Fick först fylla i lite papper och sen fick jag sätta mig i en tandläkarstol.
Han kollade på det och sa att det var lätt att fixa, fick byta stol ( var tre stolar i samma rum, man delade dem med ett akvarium, väldigt mysigt)  och efter lite väntan fixade han det.
 
Alla var jätte trevliga och snälla. Det var dr. Frank som var tandläkare och runt 4 tandsköterskor ( kallar man det så?!) I alla fall, behandlade de 4, dr. frank med sådan respekt, det var den största skillanden mot Sverige!!
 
Vet ni vad det bästa var med hela besöket?! 
Det var GRATIS !!! :D
När jag hade tänkt att gå fram och betala sa dr. att det inte kostade något, vet inte varför, men glad blev jag i alla fall :)
 
Resten av min lediga tid spenderade jag på ett shoopingcenter med en au pair från Bolivia, mycket trevligt :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Livet i New Jersey.blogg.se

Hej! I denna bloggen kommer det att handla om mitt lilla äventyr i Australien :) Häng med om ni vill !

RSS 2.0