Ung svensk i NY

Idag var det åter dax att åka in till NY, preppade på morgonen med thé och apelsin för är lite små förskyld..
Mötte Nea inne i NY och så gick vi till museumet Ripley's
Det innehöll verkligen ALLT möjligt, här kommer lite smakprov!
 
 
 
 
Världens största hand vs min...
Väggen på sista bilden och nästsista bilden är gjort av bara frimärken, sjukt coolt !!
Bilden innan dem är jag som dansar ;)
 
Ormen åt krokodilen :O sen hittades båda två döda, inte konstigt..
När man gick igenom denna tunelen känns det verkligen som den snurrade, vilket den inte gjorde, men man var lite yr en lååång stund efter den promenden :p
Efter detta åt vi lunch, burrito, mycket gott!! Har börjat äta mycket mer mexicansk mat sen jag kommit hit, men det är mycket gott :)
Sen gick vi runt lite och vid 15 tiden gick vi till Svenska kyrkan, där de hade "ung svensk i NY", mitt första mötte!
Det var mycket trevligt, åt min första kanelbulle på snart 2 månader!!
Vi snackade först och sen tittade vi på filmen "play", hmm, det var en mycket annorlunda film, för annorlunda för min smak...
Sen var det bara ta tåget tillbaka igen, då stötte jag på min franska kompis, eller ja, kompis o kompis, träffat henne två gånger. Men ja härborta räknas det som kompis ;)
Så hade någon att prata med under resan, vilket var skojigt!!
Hoppas alla ni har haft en bra helg och laddat upp batterierna :)


Kommentarer
Morran

Vilka häftiga grejer det finns.
Kul att du och Nea hittar till och på dessa saker.
Handen var stooor, inte din då.
En kram från en lantis!

Svar: Ja finns hur mycket som helst, Ja handen var enorm ;o
Kram Kram
Livet i New Jersey

2013-01-21 @ 18:23:15
svealinnea

Ja vilken nice dag vi hade igår :D jag har massa planer för oss i NY!!!o sen dina resor som du är reseledare för :)

Svar: Den var riktigt bra :)O jag har massa planer för våra resor utanför Ny ;)
Livet i New Jersey

2013-01-21 @ 21:38:26
Morran 2

Visste inte att Ripleys fanns i NY! Har gått förbi det stället i Köpenhamn... :-)

Svar: Aha, hade inte hört om det förens kvällen innan ;)
Livet i New Jersey

2013-01-25 @ 15:13:04
Lise-Lott

Den där kistan kanske kan passa Morran när hon kommer=)...

2013-01-28 @ 15:27:10


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Livet i New Jersey.blogg.se

Hej! I denna bloggen kommer det att handla om mitt lilla äventyr i Australien :) Häng med om ni vill !

RSS 2.0