Helgen i jersey, New York, Brooklyn o Pennsylvania :)

En lång o händelserik helg, ligger nu bakom oss o börjar från början..
Eller ångrar mig för idag gjorde jag en sjukt cool sak, så börjar bakifrån ;)
 
Idag åkte jag o 4 andra au pairer till Pennsylvania, närmare bestämt Lancaster :)
Där bor det väldigt många amish people, o de lever som på 1800-talet, ingen elektricitet, eget jordbruk, ingen bil utan åker häst o vagn osv. Det är en anabaptiskt kristen grupp som omfattar drygt 227 000 människor, boende främst i Pennsylvania, Ohio och Kanada !
 
Taggade efter ca 2 timmars bilresa :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Väldigt roligt att se, de va påväg hem från kyrkan när vi åkte runt, så såg jätte många vagnar ! 
o det är alltid lika roligt att se landbyggden, när jag berättade för min värdpappa att vi varit där, frågade han om de påminnde om det svenska folket.
Men nej, brukar inte så folk gå runt klädda så, så ofta ;) 
 
Det va min söndag, o imon får ni uppdatering om promenaden på Brooklyn bridge :) 


Kommentarer
PP!

Det var väl spännande att se hur dom lever .

Svar: Mycket :)
Livet i New Jersey

2013-07-29 @ 09:11:48
Lise-Lott

Va!! Är det verkligen sååå stor skillnad mot hemma i Flättinge?? Ha ha!! Förstår om du längtar hem då..;). Kul att ni åkte dit. Alltid häftigt å se något som skiljer sig från det vanliga. Men jag fattar inte hur de klarar av det..?? Visst gjorde de det förr, men då visste de ju inget annat.. Men visst har vi blivit alldeles för bekväma i mångt å mycket. Kul å få följa med dig en bit på resan genom dina bilder.. Nu ska jag ev möta upp dina syrror å Tekla på Liseberg. Camilla mfl kommer oxå. Idag skiner solen å det ser ut att bli en bra dag. Sommarkramar från oss allihop!!

Svar: Haha, ja vi brukar inte åka sån häst o vagn o gå runt klädda så ;)
Ja det va en väldigt rolig upplevelse, o förstår inte heller hur de klarar det !
Hörde att de skulle dit, hoppas ni träffades :) Stor kram !
Livet i New Jersey

2013-07-29 @ 11:13:38


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Livet i New Jersey.blogg.se

Hej! I denna bloggen kommer det att handla om mitt lilla äventyr i Australien :) Häng med om ni vill !

RSS 2.0