Igår va en lång dag !!

Skrev att jag skulle uppdatera igår, men så blev det inte, för jobbade från 9:e till 20.30, för min värdpappa o 2 barn åkte iväg till Charlotte igår. För att kolla på huset o lite andra ställen.
Min värdmamma åkte till jobbet, o på middag på kvällen, så va hemma med 2 barn, o vi kunde inte ta oss någonstans, för vi hade ingenn bil.. 
Jobbade hela dagen, okej att jobba va kolla på tv o laga mat, men kunde inte göra något annat..
 
Så nu kommer uppdateringen istället ;)
 
I lördags hade jag först cluster möte, vi va ca 8 au pairer och våran counsler, vi hade en frukost piknick i en park. Väldigt trevligt, vi pratade & åt i ca 1,5 h innan jag va tvungen att gå för att hinna med tåget till New York.
 
Väl inne i NY gick jag till Herald sq. och åt min medtagna lunch.
Efter en stund in i min goda lunch, dök Nea upp o även senare hennes kompis o Emelie, vi satt o pratade lite innan vi vandrade upp till Times square där mötte vi Johanna ( som jag träffade på Niagarafallskursen) 
Det va en tävling på olika Broadway shower, man kunde vinna biljetter till en show eller bara betala lite för den. Emelie & Johanna tävlade men inte vi andra, för man var tvungen att se den samma kväll, o vi var väldigt taggade på Brooklyn bridge ;)
Men Emelie vann faktiskt, så de gick o såg Matilda :D
 
Vi andra 3 tog tunnelbanan till Brooklyn o såg under solnedgången på Manhattan och gick sen över Brooklyn bridge, väldigt fint !!
 
Mat ute i det fina vädret !
 
 
Sen skulle vi försöka få till en ny profilbild till Nea, men hon va petig, NY är för mörkt, NY är för ljust, dubbelhaka, suddig.. osv... 
Men några bra tycker jag det blev :p 
 De hade en väldigt fin fotbollsplan med utsikt över frihetsgudinnan :) 
När vi va ute på bron så va det ett bröllop som höll på, på bron.
Inte mitt drömställe att gifta mig på ! 


Kommentarer
Svealinnea

Var du tvungen att skriva att jag är så velig? Var det verkligen nödvändigt? ;) vilka bilder du tog, du kan lita på att jag kmr sno dem. Hoppas de är ok :-)

Svar: Haha, va det bättre att skriva att fotografen va för velig ?! :p Gör du så ;)
Livet i New Jersey

2013-07-30 @ 23:06:32


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Livet i New Jersey.blogg.se

Hej! I denna bloggen kommer det att handla om mitt lilla äventyr i Australien :) Häng med om ni vill !

RSS 2.0