Cicadas

Har glömt att skriva om våra kära cicadas!!
De är insekter som bara är överjord vart 17 år, annars är de underjord, såklart är det de 17:e året i år..
De verkar bara vara i denna delen av New Jersey, o i Fanwood ca 2 km brett, ska det finnas över en miljard stycken !! de är verkligen överallt !!!
 
De gör inget, men lagom mysigt när de ligger döda lite överallt o flyger in i dig så fort du går ut..
Hur se de då ut?? Jo tog kort idag o visst e de fina ?!?!
Första bilden, levande
Andra bilden, blandat döda  o levande..
 
Inte bara det att de är överallt, de låter hela tiden också, väldigt svårt ljud att förklara. Typ som ett surr som allt är där. De har nog varit framme en månad nu o hoppas de åker vidare snart..
 


Kommentarer
Lise-Lott

Låter ju lagom skoj!! Jag som hatar kryp. Bara att de låter, får håret å resa sig i nacken... Blääää!! Typiskt att de kom iår.. MEN de visste nog att du var där;). Om inte de drar vidare, så gör ju du det snart. Picknicken var trevlig, MEN vad jag fick springa. Lowe ville vara med överallt. De spelade ju brännboll och femkamp överallt.. Puh!! Idag ser jag ut som danska flaggan.. Trots solkräm. Arrrrghhh! Ont!! Men trevligt var det iallafall. Kram.. Nu är det bara en vecka kvar... Drygt;)..

Svar: Ja väldigt typiskt..Ups, skulle jag vilja sett :p
En vecka kvart till vadå?? Kram
Livet i New Jersey

2013-06-12 @ 09:16:48
Morran

Skulle du inte uppleva allt!!! Kanske inte alla insekter men om ett halvår kommer du skratta åt det. Jag skulle vilja se den springande danska Göteborgs flaggan på två ben! Vilken syn det måste vara, hoppas Lowe har solglasögon...och Dan med förståssss.
Tyst och lugnt hemma, bara Peter och jag hemma får väl vänja mig men det är tomt och tråkigt. Puss och kram

Svar: Ja hade gärna hoppat över att uppleva detta ;)Ja det hade jag gärna sett också !!
Det är väl bara det.. Puss <3
Livet i New Jersey

2013-06-12 @ 20:04:59
Lise-Lott

En vecka till vad?? Du blir 20 ju... Har du glömt det eller???;)..

Svar: Aha, men det händer ganska mycket nu, det e ju midsommar oxå :p
Livet i New Jersey

2013-06-13 @ 08:19:50
Camilla

De ser inte alls mysiga ut. Tur att det inte är din mamma eller Lise-Lott som är där. De hade ju sprungit och fäktat och skrikit. Fast det hade ju i och för sig varit en syn i sig. Får hoppas att de snart försvinner. Du får verkligen uppleva mycket, men detta kanske du inte kommer se tillbaka på med glädje :)

2013-06-14 @ 11:42:25


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Livet i New Jersey.blogg.se

Hej! I denna bloggen kommer det att handla om mitt lilla äventyr i Australien :) Häng med om ni vill !

RSS 2.0