Montreal, en händelserik helg :p

I fredagskväll kom Linnea o Emelie ( från Frankrike) hit,
de sov här innan de andra kom o hämtade oss vid 5.45 tiden på lördag morgonen :o
Vi körde i regnet mot Montreal, vi stannade till i Albany, men det regnade o va kallt, så satte oss snabbt i bilen igen o fortsatte. Förutom en böter för fortkörning o 1 timmes väntan vid gränsen gick resan fin fint!

Vi kom till Montreal vid 14 tiden, hittade utan karta o gps till turist info. o med hjälp från dem, till hotellet.
Vi checkade in o sen vandrade vi runt i Montreal, det regnade o va kallt, men det va fint ändå.
Vi visste att Fall out boy skulle spelade där under kvällen, Santi ville väldigt gärna gå, o när vi vandrade vi runt, råkade vi gå förbi där de skulle spela!!
De stod då utanför o sålde biljetter, vi köpte inga, men kom sen tillbaka o köpte dem för ynka 15 dollar, typ 100 kr!!

Bilderna under är ifrån konserten som var väldigt bra !!
När de spelat färdigt gick vi hem, hade varit en lååång dag o somnade nästan innan huvudet nådde kudden ;)

Söndag :
Tog sovmorgon till 9.30 tiden o njöt sen av frukosten på vårat hostle, rostebröd med sylt o jordnötssmör..
Sen tog vi bilen till olympia stadion, även idag regnade det, men gick runt där ett tag.
Vi hade fått veta att alla museum var gratis på Söndagar, men var inte ensamma om att vilja gå dit, kön var ENORM. vi ville inte stå ute i regnet, så gick på bio istället :)
Vi såg Hangover part 3, o som tur var, va det utan fransk text, Allt annat i Montreal är på franska..

Till en början var vi ensamma i biosalen :D
När bion var över åkte vi runt o kollade i Montreal, t.ex. univeristet o utsiktsplats !
En av alla tusen kyrkor!

Efter detta tog "linner, blanding mellan dinner o lunch ;)
När vi ätit färdigt blev vädret bättre o vi promenerade till down town o hamnen, mycket mysigt !

Söndagkvällen avslutades med en drink ( i plastglas) för att i Canada kan man gå ut när man är 18 inte 21 :)
Imorgon kommer ni få läsa om våran välfyllda hemresa !!

Lise-Lott m fl..

Ni ser ut att ha haft det blöt men trevligt;). Härligt å få uppleva en massa. Hoppas ni hade lika härligt som det såg ut på bilderna. Här är det äntligen sommar.. 26 grader och strålande sol. Imorgon åker jag å Lowe till Hotell Flättinge;). Ska njuta av lantluft, gott sällskap och härlig atmosfär. Men lite nytta ska jag nog oxå göra.. Vi syns nog på Skype ska du se.. Puss å tack än en gång för att du delar med dig av alla dina upptåg.

Svar: Ja det hade vi!Låter skönt, här har vi svettast med 33 grader idag, puh..
Vad mysigt, ja det gör vi säkert !
Tack för att du läser, puss o kram