Back in Sydney!

Nu är jag tillbaka i Sydney, efter mycket om och men kom jag hit. 
Showen ägde rum 1,5 timme utanför Sydney. På Sydney international equation center. Där OS hölls när det var i Australen 2000. Riktigt stort och fint. I alla fall, det ligger lite utanför. Tanken var att jag skulle ta en taxi till tågstationen och sen tåget in till Sydney. 
Ringde en taxi vid lunch och de skulle komma. Kom inte, ringde igen o då sa de att den hade avbokats hon bokade en till. Den kom inte heller, fanns inga som ville köra dit ute... 
Även om jag sa att de redan hade hämtat en tjej där ute idag. De la bara på. Paret som jag jobbat för, körde mig då till en bensinstation och vi ringde tillsammans med de som jobbade där taxin och den skulle komma. De var tvungna att åka hem med hästarna, så jag blev kvar själv. Efter mer än 45 min väntan kom de ut från macken och sa att kommer taxin inte snart så frågar de kunderna vart de ska och om jag kan åka med! Så snällt!! 
kom en tjej och skulle till Manly så fick åka med henne och ta färjan och sen tåget sista biten till boendet.  
Tur att människorna här är trevliga och hjälpsamma, hade börjat fundera på att promenera till tåget istället för taxin. Men skulle ta mer än 2 timmar. Jag hade all min packning och en storm var på ingång. Hon var trevlig och vi hade mycket gemensamt, så blev en trevlig tur istället för läskig. I slutändan blev det bättre, billigare och roligare. Men innan det löste sig, var jag rätt panikslagen och det började bli kväll.. 

Nu är jag på samma hostel som sist. Har fortfarande inte bestämt vad jag ska göra... Eller jag har bestämt mig att det står mellan att resa västkusten/ centrala Australien eller mer farm jobb. Men längre än så har jag inte kommit. Har ni några hjälpande ord får ni gärna kommentera dem :) bilder från showen kommer imorgon. 





Kommentarer
Morran

Första frågan är ju när du planerar åka hem till Sverige. När du "bestämt" har du en tidsram att bolla med. dvs hur länge kan/vill du jobba på farmen?
Är farmjobb viktigare än resa?
Går det att kombinera, om hur?
Är att se viktigare, än hur? Dvs finns det gruppresor som är tråkigare men lättare att komma intill sevärdheter typ den du gjorde i USA?
Mitt tips är att känn efter i hjärtat vad du VILL, inte vad du "bör", eller vad andra tycker.
gör en lista på de saker du vill göra i Australien och rangordna listan. Då får du ett hum om vad du vill och sen får du ta reda på om det går.
Hoppas att du förstått (som Baloo säger till Mowgli). Lycka Till!
Kramar

2015-11-02 @ 13:16:00
Elin

Hoppas att du hittar det du vill göra. Håller med ovanstående känn efter vad du verkligen vill göra. Och sedan beror det ju kanske lite på hur lång tid du tänker stanna. Hör av mig direkt om jag får reda på något mer. Massa kramar från Skottland

2015-11-02 @ 21:02:47
URL: http://livinginthesilvercity.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Livet i New Jersey.blogg.se

Hej! I denna bloggen kommer det att handla om mitt lilla äventyr i Australien :) Häng med om ni vill !

RSS 2.0