Helg, men inte ledigt.

Fredagkväll, men här är det ingen skillnad på veckodagarna.. 

Eller just nu är det de. En av sönerna ska åka till Singapore och tävla i galopp. Han är en av Queenslands bästa Jockeys. Han ska vara iväg i några månader. Då det blev bestämt lite snabbt, åkte mamman upp till honom idag. En enkel resa på 6 timmar. Kommer tillbaka på söndag någon gång. 
Sedan en längre tid tillbaka var det bestämt att den andra sonen och hans tjej och dotter skulle komma hit. Så nu är de här över helgen. 
Fram tills mamman kommer tillbaka har jag mest ansvar över hästarna. Men är inte så svårt. 
Nu har det börjat bli riktigt varmt , idag hade vi ca 30 grader och det går uppåt. Men är knappt jag vågar ha shorts, för de säger att det finns en del ormar här. Även giftiga spindlar och jag som inte är rädd för spindlar. Men här kan både de stora och små spindlarna vara farliga..  såg en jättestor spindel i en box igår. Men den försvann innan jag hann döda den...



Kommentarer
Svealinnea

Här blir de plugg i helgen. Tentan ligger för dörren ;)

2015-10-02 @ 21:57:06
Morran

Tuff du är. Jag hade nog ropat på någon annan att slå spindeln....även om den personen inte fanns där. Döda spindlar har aldrig varit " min grej"...
Camilla vet!

2015-10-03 @ 11:38:53


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Livet i New Jersey.blogg.se

Hej! I denna bloggen kommer det att handla om mitt lilla äventyr i Australien :) Häng med om ni vill !

RSS 2.0