Wifi är tillbaka

Vi har nu fått tillbaka vårat Wifi .
Vilket jag är väldigt glad över. Eftersom jag inte har några kompisar här, är det väldigt skönt att kunna prata av sig via viber eller Skype  med någon där hemma. Igår lånade jag till och med en dator på stans bibliotek. Som för övrigt var väldigt trevligt! 
När vi ändå är inne på biblioteks besöket. Måste jag berätta vad som hände efteråt. 
Jag tänkte stanna till i en liten park på vägen hem. Efter att ha snurrat runt lite på parkeringen, eller ja, det som skulle se ut som en parkering. Ställde jag bilen, tog med mig kameran och gick runt lite. Några meter bort stod det en man i ca 60 års ålder och hade problem med sin bil. Han gick fram o tillbaka med motorhuven öppen. Han såg ut att behöva hjälp, så efter lite övervägande med mig själv, gick jag fram. Frågade om han behövde hjälp. Tänkte att han skulle säga nej , att han redan hade ringt efter hjälp eller något liknade. 
Han svarade att han behövde hjälp. Bilen hade bara dött och han visste inte vad som var felet. Kunde jag vara så snäll och köra honom till mekaniken 5 min bort ? 
Ee, ja visst det kan jag göra, svarade jag. 
Gick lite nervöst till bilen, men han var trevlig och vi pratade på. Bästa delen var att han trodde jag kom från Canada :) 
Svängde in på bil firman och han tackade jättemycket för att jag hade hjälpt honom. 
Jag sa att det var inga problem och körde därifrån, skrattandes åt vad jag precis hade gjort . Men hoppas på karma, att någon annan hjälper mig, nästa gång jag är i behov av det. 


Kommentarer
Svealinnea

Hej!
Vilken fin bild alltså :-) ser så mysigt ut!

2015-10-25 @ 20:41:46


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Livet i New Jersey.blogg.se

Hej! I denna bloggen kommer det att handla om mitt lilla äventyr i Australien :) Häng med om ni vill !

RSS 2.0