A day at the bank

Hej! 
Idag har vi fått mycket gjort, passade på eftersom det var måndag. 
Började på banken, fixade färdigt vårt bankkonto och fick bankkortet. Sist vi skulle göra detta låg hela systemet nere, så har inte kunnat göra det fören nu.. 
De startade även ett sparkonto till pensionen, så fort jag har fått jobb. Pensionssparar jag både i Sverige och Australien ;) 
Men när jag lämnat landet, får jag tag på de pengarna. Tur det! 
Näst på tur var kontoret, där jag fick lite mer information om cowboy skolan och även lite annan bra info. Ställt mig på tur på dagsjobb här i Sydney. Ifall det skulle dyka upp något denna veckan, man vet aldrig sa de. 
Vi åt sen lunch, risotto med kyckling och pesto, mums ! 
Mest ätit pasta de senaste dagarna, det är smidigast att laga på boendet, eller yoghurt och flingor som vi åt ikväll. 
Sen var vi tre stycken som gick till medicare, där fixade vi ett kort som gör att vi inte behöver betala lika mycket/ inget alls om vi går till läkarn, eller måste ligga inne för något. Var lite krångligt, men nu är även det fixat. 
Nu tror jag allt sådant fix är gjort. Så imorgon blir det nog lite shopping :) 
Ha det bra, 
// Sandra 




Kommentarer
Svealinnea

Åh ett inlägg idag med! :) typ Göteborgs soligaste dag idag, fina grejer de. Ska ut o njuta nu efter en dag i skolans värld. Måste handla med, inget Skärtis som fixar min mat längre

2015-09-07 @ 14:46:56
Morran

Du ordnar och fixar vilket är bra.
Hoppas du shoppat något roligt när du läser detta.
Kram

2015-09-08 @ 14:12:09
Lisefis

Vissa saker måste ju bara fixas. Tyvärr! Längtar tills du börjar på cowboystället. Ska bli så roligt å följa dig. Här är det en riktig sensommardag. Flytten närmar sig med stormsteg. Idag har jag målat trappa och fixat. På lördag blir det allvar. Efter det bor vi där ute permanent.. Längtar.. Du får komma å inspektera när du kommit hem sen. Stoooor kram från oss alla..

2015-09-09 @ 16:40:09


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Livet i New Jersey.blogg.se

Hej! I denna bloggen kommer det att handla om mitt lilla äventyr i Australien :) Häng med om ni vill !

RSS 2.0