Jackaroo and Jillaroo school :)

Tillbaka i verkligheten igen, denna gång var vi utan internet och täckning i 5 dagar...
Denna veckan har varit jättebra !!! 
Vi blev upplockade i en gammal buss, där ljuddämparn inte var mycket att ha. Vi körde 1 timme, var av 2 mil var på grus/sand väg. Eller man kunde knappt kalla den väg, det var väldigt kuperat. Kulle upp och kulle ner. Men bussen tog oss ända upp. 
Väl framme var det väldigt fint, hästar överallt, ett boningshus, ett hus där vi skulle bo och verkstad. Jag är inte varn vid att en så stor gård inte har något stall/ladugård. Det behövs ju inte här. 
Vi packade in, fick the som var kokt på öppen eld, nästan all mat var lagad över öppen eld. Satt även där på kvällen och pratade, super mysigt. 
Fick våra hästar, jag fick en brun fin häst, Snoopy ( Snobben) hette han. 
Vi fick lära oss natural horsemanship, rida på västern sett, mota kor/ får från hästryggen, klippa får, se på när de slaktade ett. Men det var frivilligt. Vi fick oxå använda lasso, försöka fånga en kalv, märka, kastrera och öronmärka kalvar och Sätta staket mm. 
Vi fick testa på många olika saker och sättet att göra och hantera djur på är väldigt olikt här och hemma. Det är tuffare här. 
T.ex. Tog vi hästarna på morgonen, borstade och sadlade. Lät dem stå till efter lunch, uppbunda. De bara stod där. Det är ett helt annat tänk än hemma. 
Både bra och dåligt antar jag. 
Under de här dagarnas jag sett massor av kängurus :) 
De hoppade runt överallt, såg dem när vi åkte bil. 
En gång när vi skulle mota ihop några kor, satt det en bara ca 10 meter från mig och Snoppy, coolt :) 
Har även ätit kängrukött, de har lite som älgjakt hemma, fast med kängru här. Same same, but different ! 

Sammanfattat har jag haft en toppen vecka, öppnat upp ögonen lite, lärt mig massor, haft sjukt kul och lärt känna nytt folk. 
Nu sitter jag i Tamworth, ska snart bli upplockad av mitt nya "jobb" . Men det får ni mer Info om snart, för jag vet inte smycket själv än. 
Lite bilder från veckan, 











Kommentarer
Elin

Ser jättehäftigt ut! Är superavis :D

2015-09-20 @ 16:19:43
Svealinnea

Sjukt vad coolt att du får se kängurus när vi på vår höjd får se en liten Stadshagen! Så coolt! Kul med landskapsbilder med :)

2015-09-20 @ 18:50:04
Lisefis

Härligt att vara på plats. Förstår om det är en annorlunda upplevelse. Kängurukött... Vet inte om jag klarat av det. Å då är jag verkligen en köttätare. Men men som du säger.. Same same eller..?? Ser underbart ut..

2015-09-26 @ 10:30:50


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Livet i New Jersey.blogg.se

Hej! I denna bloggen kommer det att handla om mitt lilla äventyr i Australien :) Häng med om ni vill !

RSS 2.0