Kört bil!

Hej !
Nu har jag kommit in lite mer i det här livet.  Morgon och kvällsrutinerna är  samma varje dag. Igår hängde jag med till butiken. 
Den är ganska liten, lite som krysset hemma. De serverar hamburgare, Mackor, pommes och annan snabbmat. Ska nog gå att trivas där. Problemet blir om jag måste svara i telefonen. Många här har en rejäl dialekt, som jag inalltid förstår och på telefon. Beställa matnteiktigt vet vad det är. Haha, hoppas det är någon annan där när det ringer.  
Idag har jag bockat av en av alla sakerna på att göra listen. 
Kört bil på vänstersidan!! 
Kan meddela att jag, bilen och alla andra på vägen överlevande. Kan ju vara för att jag bara gjorde en högersväng, körde rakt fram i 2 mil och sen en till högersväng. inte så svårt. Det svåraste var att blinkersen och vindrutetorkaren satt på andra sidan mot hemma. Råkade oxå blinka åt fel, gjorde ju inte mycket när jag var den enda på vägen ;) 
Ska oxå påpeka att det inte var så att jag inte vågade svänga på 2 mil. Utan jag skulle till butiken. 
Ha det bra, 
/ Sandra



Kommentarer
Morran

Måste säga att jag tänker på doktorerna... Vet du om de har lite roliga jippon???
Vet att jag är knäpp, men kul har jag. Kram

Svar: vad för jippon tänker du på ?? Var längesen jag såg doktorerna. ;) men tror inte det är något här nu. förutom ett hästläger ;) kram
Livet i New Jersey

2015-09-26 @ 00:11:00
Svealinnea

Modigt av dig hörru! Här tkr jag att jag är modig när jag cyklar i trafiken i Götet. Bil där, aldrig!

2015-09-27 @ 18:21:47
Lisefis

Jag kan se dig framför mig.. Modigt å köra bil där, trots allt.
Din mamma å doktorer.. Hmm!! Kan se framför mig att hon ser dig i de miljöerna från tv-serien. Suck!!
Å det där med och svara i telefon och förstå folk är inte alltid lätt. Dialekter kan va skitsvårt att hänga med på. Tur det är svårt å busringa.. Annars hade jag nog gjort ett försök😜..

2015-09-28 @ 12:19:21


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Livet i New Jersey.blogg.se

Hej! I denna bloggen kommer det att handla om mitt lilla äventyr i Australien :) Häng med om ni vill !

RSS 2.0