40 svettiga grader!

Hej!
När jag kom ner till Melbourne tyckte jag det var kallt. Hade två tröjor och mössa på morgonen, men det blev varmare på dagen. Uppe i norra Queensland behövdes aldrig en tröja och inte långbyxor heller. Men nu har värmen kommit ner hit också, i helgen kommer/ har det varit runt 40 grader. Svettigt att jobba i. 
Vad gör jag då på mitt nya jobb? 
Jo jag matar kalvarna, mjölkar, ger alla andra djur mat och vatten, flyttar staket, städar, tvättar, diskar och rider. 
Håller fortfarande på att lära mig rutinerna. 
Rebecka som jag tog över jobbet från, vi ska resa tillsammans när jag är färdig här.
 

Vi red vid en sjö en kväll, och avslutade med att bada med hästarna. Första gången, så cool känsla när hästen simmade, men svårt att sitta kvar!
 










Kommentarer
Anonym

Det låter som du har fullt upp, för står att du har svårt att hinna uppdatera bloggen.

2015-12-20 @ 08:05:51


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Livet i New Jersey.blogg.se

Hej! I denna bloggen kommer det att handla om mitt lilla äventyr i Australien :) Häng med om ni vill !

RSS 2.0