Långhelg, typ :)

Nu är det Söndag o jag har haft en mycket bra helg !
 
I onsdags åkte vi på kvällen till Hoboken, perfekt utsikt över New York o fyrverkerierna, vi hade pizza picknick :)
o vid 21.30 tiden började fyrverkerierna, de höll på lääääänge o va så sjukt coola !!
 
 
 
 
En väldigt skojig kväll :)
 
 
Fredag:
Jobbade, men va väldigt lugnt, lite disk o tvätt, när barnen väl vaknat tog jag o Nea dem till poolen.
Första doppet för iår, o det va varmt, men det va ju en pool :p 
Vi hängde där ett tag, o sen åkte vi hem o gjorde pannkakor till middag, mums !!
På kvällen åkte vi till Santi för en filmkväll, vi va 7 au pairer som satt nere i hennes källare o kollade på film :)
 
Lördag:
Jag o Linnea åkte in till New York o sen vidare till Brooklyn :)
Vi åkte o såg hennes gamla hus o runt omkring där, vi gick även i prospect park, fint men svettigt !
Vi åt lunch på five guys, ett hamburgareställe, har inte testat det innan, men det va gott :)
Det va det stället vi skulle testa när min o Neas familjer va här :p
 
Vi tog sen tunnelbanan tillbaka o mötte Santi vid Madison square garden, vi började promenera till Central park, Santi skulle på en konsert där.
Vi gick in i några souvenirbutiker ( har ju mindre än en månad kvar..)
Vi sa sen hej då till Linnea som åkte hem, o vi tog tunnelbanan upp till Central park.
 
Hon gick in på konserten, o jag satte mig utanför, glad att jag hade tagit med mig en bok !!
Jag satt där o läste o hörde både förbandet o konserten, såå underbart, det hade blivit lite svalare, kanske runt 27 grader ;)
Det va en väldigt avslappnaden kväll o så mysigt, fram till vi var tvungna att springa till tåget hem, men svettiga som bara den kom vi fram i tid o väl hemma, tog jag en välbehövlig dusch !!
 
Idag sa min värdmamma att igår hade det varit den varmaste dagen iår o att de hade sagt till folk att det va bäst att vara inomhus, inte konstigt att vi svettades :p 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Livet i New Jersey.blogg.se

Hej! I denna bloggen kommer det att handla om mitt lilla äventyr i Australien :) Häng med om ni vill !

RSS 2.0